• Despre noi
  • Contact
  • Cookies
  • Termeni și condiții
  • Politica de confidențialitate
  • umbrela-strategica.ro
  • Apărare
  • Intelligence
  • Energie
  • Infrastructură
  • IT&C
  • Siguranță alimentară
  • CĂUTARE
  • Naval Group prognozează o scădere a activității șantierului său din Lorient, dar speră să compenseze prin exportul de corvete Gowind

    Mircea Olteanu Mircea Olteanu -

    Firma franceză Naval Group prognozează pentru 2022 o scădere a activității șantierului său din Lorient, Franța, însă speră să compenseze această problemă prin obținerea de noi contracte pentru furnizarea de corvete Gowind unor clienți străini, a afirmat François Demoulin, directorul șantierului naval, citat de publicația Ouest France.

    Filiala din Lorient a Naval Group urmează să participe și la realizarea celor patru corvete Gowind 2500 comandate de România, care vor fi construite la Șantierul Naval Constanța (SNC), însă principalele echipamente vor fi furnizate de filialele din Lorient și Toulon-Ollioules ale firmei franceze. Însă, la aproape doi ani de la finalizarea licitației pentru construcția corvetelor și modernizarea fregatelor Regina Maria și Regele Ferdinand, contractul în valoare de 1,2 miliarde de euro nu a fost încă semnat, pe rolul instanțelor fiind o serie de contestații în legătură cu acest program cu o istorie zbuciumată.

    Demoulin a precizat că la șantierul naval de la Lorient se lucrează în prezent la vasul Lorraine, ultima fregată multimisiune (FREMM) pentru Marina Franceză, care urmează să fie finalizată la începutul anului 2022. Totodată, sunt în curs de construcție și două corvete Gowind, ce urmează să fie livrate Emiratelor Arabe Unite, iar prima fregată de apărare și intervenție (FDI) este în faza de studiu, urmând ca în toamnă să fie realizate primele elemente ale vasului de război.

    „Dar, în 2022, este adevărat, vom avea o scădere a activității”, a adăugat oficialul.

    Demoulin a precizat că Ministerul francez al Apărării „s-ar putea să trebuiască să avanseze programul FDI; prin urmare, vom accelera rata de producție a navelor”.

    „În plus, Lorient are nevoie de programe de export. Sperăm că acest lucru se va face cu corvetele Gowind. Și, în ceea ce privește FDI, discuțiile sunt încă în curs cu Grecia”, a adăugat oficialul.

    „De asemenea, efectuăm studii pentru OVP-urile [nave de patrulare] destinate Argentinei și dragoarele pentru Forțele Navale Belgiene și Olandeze. Mai presus de toate, Lorient este preocupat, până în 2025, de studiile de proiectare pentru portavionul de nouă generație: 40 de persoane lucrează deja la el. La sfârșitul anului vor fi 120”, a mai explicat Demoulin.

    Te-ar mai putea interesa

    Suedia, în Alianță – de la ”mlaștina diplomatică”, la Baltica, ”mare NATO” Transavia vrea să își dubleze cifra de afaceri și profitul până în 2026 Analiză XTB: Războiul din Ucraina, efecte devastatoare și asupra economiei

    Ultimele știri

    Bursa din China pierde teren în fața SUA Gibian, DZYNE Technologies: România are o poziție crucială în evoluția securității europene  Elbit Systems a prezentat drona  HermesTM 650 Spark