Una din trei companii industriale se confruntă în mod regulat cu probleme de rețea, 45% dintre companii se confruntă cu acestea de câteva ori pe lună, în timp ce doar 12% dintre respondenți au declarat că se confruntă cu astfel de provocări o dată pe an sau mai rar, conform unui raport ala Kaspersky, referitor la securitatea companiilor cu sedii multiple.
Companiile industriale operează de obicei folosind o infrastructură distribuită geografic, cu
fabrici, sucursale și alte facilități critice situate în diferite locații. Această particularitate poate
duce la o serie de probleme precum probleme logistice, bariere de comunicare, dificultăți în
coordonarea operațiunilor, menținerea unor standarde de calitate unitare și asigurarea
conformității cu reglementările locale.
Potrivit raportului Kaspersky, intitulat „Managing geographically distributed businesses: challenges
and solutions”, 49% dintre reprezentanții companiilor producătoare au considerat că detectarea și rezolvarea eficientă a incidentelor de securitate cibernetică este cea mai dificilă sarcină.
Ei au menționat, de asemenea, ca dificultăți semnificative monitorizarea implementării măsurilor de securitate (46%) și construirea unei politici de securitate coezive (42%).
Aproape 30% dintre respondenți au declarat că au întâmpinat în mod regulat probleme de rețea, cum ar fi defecțiuni sau căderi ale rețelei, performanță slabă a serviciilor și aplicațiilor și capacitate inadecvată de conectare.
În plus, 38% dintre aceștia s-au confruntat cu astfel de provocări o dată, până la de trei ori pe lună, în ti p ce 28% s-au confruntat la fiecare două luni și 7% le-au experimentat chiar în fiecare săptămână.
În ceea ce privește timpul necesar pentru restabilirea rețelei după o defecțiune sau o întrerupere, majoritatea respondenților (74%) au spus că au nevoie de obicei între 1 și 5 ore, în timp ce 15% au declarat că nu au petrecut mai mult de 1 oră, iar 10% au nevoie de până la o zi lucrătoare.
Timpul de nefuncționare duce la daune financiare și reputaționale semnificative și poate costa mii de dolari pe minut și chiar mai mult pe oră. Prin urmare, este important ca toate companiile să prevină posibilele întreruperi ale rețelei și ar trebui să fie capabile să le remedieze rapid, dacă apar.