Agenția guvernamentală olandeză responsabilă cu echipamentele de apărare (DMO) și Thales au semnat un contract pentru livrarea unor radare de tip NS100 și Scout Mk3 și a unui sistem IFF (Identification friend or foe), potrivit unui comunicat remis redacției Umbrela Strategică de grupul european.
Radarul de supraveghere NS100 va înlocui radarul Variant de pe Zr.Ms. Johan de Witt (L801), unul dintre navale de desant amfibiu aflate în serviciul Marinei Regale Olandeze. Noile teste pe mare sunt programate pentru 2023.
Radarul Thales NS100 a fost ales pentru performanțele sale și pentru tehnologia AESA dovedită. Alegerea sa are multe avantaje logistice, având în vedere că Marina olandeză operează deja, pe majoritatea navelor sale, ultima generație de radare AESA produse de Thales.
Radarul NS100 care a fost montat pe altă navă de desant amfibiu a Marinei olandeze în 2017 – Zr.Ms. Rotterdam (L800) – va fi modernizat pentru a asigura o performanță uniformă între sistemele radar ale celor două nave.
Contractul include, de asemenea, livrarea unui radar de supraveghere Scout Mk3 și a unui sistem IFF pentru nava de sprijin tactic care este în construcție pentru Marina olandeză. Alte cinci radare Scout Mk3 vor fi furnizate pentru fregatele din clasa M, operate de Olanda și de componenta marină a Forțelor Armate Belgiene, precum și pentru piese de schimb și pentru instruirea operatorilor de radar.
Acest contract ridică la 15 numărul de radare Scout Mk3 comandate. Acest radar, care folosește un sistem avansat de procesare Doppler, oferă rezoluție înaltă și o capacitate excelentă de a suprima ecouri. Este capabil să detecteze obiecte foarte mici, chiar și pe mări agitate sau în imediata apropiere a unor obiecte de dimensiuni mai mari. Probabilitatea mică de a fi interceptat permite acțiuni secrete.
“Acest contract ilustrează cât de ușor este să modernizăm unul dintre sistemele noastre radar AESA pentru a oferi caracteristici și performanțe similare echipamentelor noi”, a explicat Geert van der Molen, directorul activităților navale Thales în Olanda. “Actualizarea necesită doar schimbul unei componente și instalarea software-ului actualizat. Deci, este o operație simplă, care poate fi făcută la baza navală Den Helder.”