Proiect de modernizare a tancurilor TR-85, prezentat de firma românească BlueSpace Technology la BSDA 22
Firma românească BlueSpace Technology a prezentat recent un proiect de modernizare a tancurilor TR-85 ale Armatei române, oferind o soluție tehnică pentru stabilizarea turelei, îmbunătățirea sistemului optic și a celui de conducere a focului.
Cu ocazia cele mai recente ediții a expoziției Black Sea Defense & Aerospace (BSDA 2022), Constantin Pintilie, fondator și CEO al BlueSpace Tech, a discutat cu Umbrela Strategică despre proiectul de modernizare a TR-85, derulat în parteneriat cu Academia Tehnică Militară „Ferdinand I”.
Proiectul tehnic pentru modernizarea TR-85 a fost prezentat anul trecut oficialilor MApN, care au dat undă verde pentru continuarea studiului, astfel că BlueSpace Tech speră ca anul acesta proiectul va fi pus în aplicare, a explicat fondatorul companiei.
BlueSpace Tech a venit cu o soluție tehnice pentru stabilizarea turela, înlocuind sistemul hidraulic cu unul electro-mecanic, care ar urma să fie integrat în parteneriat cu Curtiss-Wright. De asemenea, proiectul tehnic oferă și soluții pentru modernizarea sistemului optic și a celui de conducere a focului, lucru ce ar îmbunătăți semnificativ precizia tunului tancului.
Propunerea prezentată de BlueSpace Tech este una dintre cele două soluții tehnice propuse pentru modernizarea tancurilor TR-85 din dotarea Forțelor Armate Române, a precizat Constantin Pintilie.
TR-85 a fost dezvoltat de România, având la bază tancul sovietic T-55. Industria autohtonă a fabricat câteva sute de blindate TR-85 în perioada 1986-1990, iar câteva zeci au fost modernizate la standardul TR-85M1 Bizonul după anul 2000. TR-85 are greutate de 50 de tone, este propulsat de un motor diesel, și atinge o viteză maximă de 60 km/h. În ceea ce privește armamentul principal, tancul are un tun de 100 mm (la fel ca T-55).
Un alt subiect al discuției a fost cel privind primul autovehicul blindat românesc de tip ușor (ATBTU), VLAH, care va reprezintă propunerea companiei pentru dotarea Armatei Române cu un mijloc de luptă ce va fi fabricat în țara noastră. Produsul finit al proiectului este o mașină ușoară blindată 4×4, cu o greutate maximă de 9,5 tone, care să poată fi transportată de un elicopter greu. Compania are drept obiectiv ca protecția balistică a habitaclului mașinii să fie de minim Nivel 1, conform standardului STANAG 4569, iar protecția împotriva exploziilor să fie cel puțin de nivel 2a (conform STANAG 4569).
BlueSpace TECHNOLOGY intenționează să dezvolte proiectul VLAH în parteneriat cu slovacii de la Zetor Engineering. De altfel, cu ocazia expoziției a fost prezentat un vehicul blindat ATV Zetor Gerlach.
Constantin Pintilie a declarat că, în cadrul expoziției, a discutat cu o serie de oficiali români, inclusiv ministrul Apărării, Vasile Dîncu, și cu șeful Statului Major al Apărării, Daniel Petrescu, despre o serie de programe de dezvoltare în domeniul apărării.
Printre programele menționate în discuții se numără și cel privind modernizarea poligoanelor de antrenament Smârdan si Babadag, proiect realizat de BlueSpace. Cele două poligoane urmează să fie omologate și recepționate anul acesta de MApN.
Pe lângă soluții de modernizare poligoane de antrenament, compania are în portofoliu echipamente TEMPEST și servicii conexe, soluții de ecranare electromagnetică, soluții de ecranare containere și clădiri, echipamente de radio și comunicații, sisteme de supraveghere, detecție și alarmare, soluții de securitate integrată, sisteme de control.