FOTO. Cinci nave, lansate la apă la Șantierul Naval Damen din Mangalia
Compania Damen a lansat la apă cinci vase, aflate în lucru pe Șantierul Naval Damen Mangalia, inclusiv cea mai modernă și tehnologizată navă off-shore pentru căutarea și recuperarea de diamante din lume; două feriboturi RoRo hibride GNL și două vase fluviale tip cisternă, parțial echipate (Inland tankers), se arată într-un comunicat publicat pe site-ul Ministerului Economiei, Energiei și Mediului de Afaceri.
Lucrările la aceste vase au început în cursul lui 2019 și vor continua și în cursul anului viitor.
Șantierul Naval Damen Mangalia este cel mai mare șantier din Europa. După cu preluarea managementului șantierului, Damen s-a angajat într-un parteneriat strategic pe termen lung cu Ministerul Economiei, Energiei și Mediului de Afaceri.
Șantierul Naval Damen Mangalia beneficiază de capacitatea comercială la nivel mondial și expertiza în domeniul construcțiilor și reparațiilor navale al Grupului Damen pentru a dezvolta continuu portofoliul de comenzi primite de șantier, pentru atragerea de forță de muncă și pentru a face toate investițiile necesare.
“Parteneriatul dintre Damen și România își arată primele rezultate. În contextul actualei pandemii, Șantierul Naval Damen Mangalia dovedește astfel că poate produce, în condiții dificile o gamă largă de nave medii și mari, foarte avansate din punct de vedere tehnologic. România redevine astfel un lider în Europa, în construcția navală”, a declarat Virgil Popescu, Ministrul Economiei, Energiei și Mediului de Afaceri.
“Suntem foarte entuziasmați să construim aceste nave la Șantierul Naval Damen Mangalia. Șantierul dovedeste calitate și are forța de muncă și infrastructura necesare pentru a construi nave de o complexitate înaltă. Suntem mândri că am reușit să facem un adevărat tur de forță în lansarea concomitentă la apă a cinci nave dovedind potențialul imens al parteneriatului dintre Damen și România”, a declarat Mark Vermeulen, Managing Director MSV Unit, Damen Group.
Cele cinci nave lansate săptămâna trecută la Mangalia deservesc arii diversificate pentru mai mulți clienți:
- navă pentru căutarea și recuperarea de diamante de la mare adâncime – lungă de 177 de metri, comandată de către DeBeers Marine Namibia, va fi cea mai modernă și tehnologizată navă off-shore de acest tip din lume; Noua navă de tip offshore va beneficia de un sistem dinamic de poziționare – DP2, care se bazează pe un sistem cu șapte propulsoare – alimentate de șase generatoare de câte 3230 eKW fiecare. Valoarea contractului de aproximativ 42 de milioane de euro.
- doua feriboturi/nave inovatoare hibride de tip RoRo – construite pentru Seaspan Ferries Corporation, ca parte a programului de înlocuire a flotei companiei. Navele vor fi clasificate de Bureau Veritas și vor intra în exploatare în 2021. Feriboturile vor fi dotate cu baterii de 2 megawați, dar vor permite inclusiv stocarea a peste 200 de metri cubi de GPL Fiecare dintre cele două nave inovatoare are o lungime de 149 de metri lungime și au fost proiectate de așa natură încât să permită încărcarea și transportul – pe culoare – cu o lungime totală de 1034 metri.
- doua nave fluviale tip cisterna (Inland tankers), cu următoarele caracteristici: lungime totală de 85 metri, adâncime la puntea principală de 4,5 metri și o greutate Casco de 454 tone. Acestea sunt primele două din totalul de patru nave care vor fi construite pentru Gebr. De Jonge Shipbuilding Services B.V., în conformitate cu normele și reglementările Societaății de clasificare Lloyd’s Register. Navele sunt programate pentru livrare din Constanța, în luna decembrie a acestui an și vor fi predate clientului final în Olanda.
Această lansare este o etapă importantă în procesul de construcție a navelor și reprezintă un moment cheie, ce marchează finalizarea lucrărilor de sudură corp, presupunând, de asemenea, un progres semnificativ al lucrărilor de vopsitorie corp exterior și nu numai. De asemenea, după această fază, se vor instala echipamente specifice fiecărei nave, sistemele de tubulatură și se vor finaliza lucrările electrice și tâmplărie.
Damen a câștigat oferta de construire a acestor nave datorită reputației excelente, angajamentului față de calitate și infrastructurii dovedite de Șantierul Naval Damen Mangalia. Șantierul a lucrat îndeaproape cu clienții săi pentru a se asigura că noile nave îndeplinesc standardele stricte de siguranță, de performanță și de funcționare necesare pentru a oferi servicii optime.