Forțele Navale din Pakistan au recepționat prima din cele două nave de patrulare construite la Damen Galați |FOTO
![](https://umbrela-strategica.ro/wp-content/uploads/2020/02/PNS-Yaramork-1.jpg)
- “PNS Yarmook (F-271)” poate efectua misiuni de securitate maritimă, antipiraterie sau combaterea contrabandei.
- Nava va fi echipată în Pakistan cu tunuri de 30 de mm, lansatoare de rachete, un elicopter, o barcă semi-rigidă.
- Vasul are 91,25 de metri lungime, peste 2.300 de tone și o viteză maximă de 22 de noduri.
Ceremonia de recepție a primei din cele două nave de patrulare, similare corvetelor, construite la Șantierul Naval Damen din Galați pentru Forțele Navale din Pakistan, s-a desfășurat pe 13 februarie la Constanța.
(Corespondență de la Constanța)
Nava de patrulare “PNS Yarmook (F-271)” construită în conformitate cu standardele comerciale, poate îndeplini o mare varietate de misiuni, inclusiv operațiuni de securitate maritimă, aplicare a legii, antipiraterie sau combaterea contrabandei, potrivit reprezentanților constructorului.
La ceremonia de recepție au participat reprezentanți ai companiei Damen, dar și din partea Forţelor Navale Române şi Forţelor Navale din Pakistan.
![](https://umbrela-strategica.ro/wp-content/uploads/2020/02/IMG_20200213_141704-scaled-e1581628777628.jpg)
“În ultimii trei ani am lucrat la acest proiect, la această navă, după licitaţia iniţială din Pakistan. Iar în iunie 2016 am fost aleşi ca ofertanţi preferaţi pentru acest proiect. Proiectul s-a numit OPV 1900 (Offshore Patrol Vessel) sau Corvetă 1900”, a declarat Ed Veen, consilier naval în cadrul companiei Damen.
“Nava a fost construită în conformitate cu specificațiile pakistaneze. Am construit doar nava, sistemele de arme vor fi montate în Pakistan”, a explicat oficialul.
Ed Veen a precizat că “nava este construită pentru operațiuni de securitate maritimă, aplicare a legii, antipiraterie sau combaterea contrabandei”.
Oficialul Damen a mai explicat că “diferenţa între o fregată din Olanda și o navă tip OPV cum este aceasta este că nava OPV a fost construită în conformitate cu standardele comerciale, ceea ce face ca procesul de construcţie să fie mai puţin costisitor, însă, aşa cum a cerut Marina din Pakistan, s-au adăugat şi nişte elemente specifice navelor militare”.
“Punctele forte ale acestei nave, pe care le veți vedea în partea din spate, sunt o barcă semi-rigidă (RIB) și un elicopter. Viteza navei este limitată la 22 de noduri, dar armele sale sunt barca semi-rigidă (RIB) și elicopterul”, a subliniat Ed Veen.
Oficialul a mai precizat că în luna mai va fi livrată și a doua navă construită de Damen pentru Forțele Navale din Pakistan.
![](https://umbrela-strategica.ro/wp-content/uploads/2020/02/corvete.jpg)
La rândul său, Daniel Vrabie, manager de proiect la Damen, a declarat că nava a fost construită în mai puțin de doi ani, la Galați.
Daniel Vrabie a explicat că nava va fi dotată în Pakistan cu două tunuri de 30 mm, lansatoare de rachete, radar, sistem de detecție infraroșu, un sistem de reducere a semnăturii magnetice a navei, bărci de intervenție rapidă.
![](https://umbrela-strategica.ro/wp-content/uploads/2020/02/IMG_20200213_143040-1.jpg)
Potrivit unui comunicat al Ministerului Producției de Apărare de la Islamabad din 2018, cele două nave de patrulare achiziționate de la Damen vor fi folosite pentru “operațiuni antinavă [și] antiaeriene, operațiuni de securitate maritimă, operațiuni cu elicoptere pe timp de zi / noapte , misiuni de căutare și salvare în luptă, și supraveghere și operațiuni de colectare de informații”, potrivit presei pakistaneze.
Nava are o lungime de 91,25 de metri, 14 metri lăţime, pescaj pe timp de vară de 3,75 metri, un tonaj de peste 2.300 de tone și poate atinge o viteză maximă de 22 de noduri, potrivit companiei Damen.
![](https://umbrela-strategica.ro/wp-content/uploads/2020/02/IMG_20200213_135744.jpg)
![](https://umbrela-strategica.ro/wp-content/uploads/2020/02/instrumente-de-bord.jpg)