• Despre noi
  • Contact
  • Cookies
  • Termeni și condiții
  • Politica de confidențialitate
  • umbrela-strategica.ro
  • Apărare
  • Intelligence
  • Energie
  • Infrastructură
  • IT&C
  • Siguranță alimentară
  • CĂUTARE
  • Checkmate, cel mai nou avion de generația cincea al Rusiei, va rivaliza cu F-16, o aeronavă dezvoltată în anii ’70

    Mircea Olteanu Mircea Olteanu -

    Checkmate, cel mai nou avion de generația cincea al Rusiei, va rivaliza cu aeronave ușoare din generația anterioară, precum Chengdu J-10, CAC/PAC JF-17 Thunder și Lockheed Martin F-16, a declarat Serghei Chemezov, directorul corporației ruse de stat Rostec, care a adăugat că doar F-35 va dispune de caracteristici comparabile.

    Șeful corporației Rostec a vorbit, cu ocazia prezenței sale la Salonul Aviatic de la Dubai 2021, despre cel mai nou avion rusesc de generația a cincea, desemnat provizoriu drept „Checkmate” sau Shuoi Su-75. Întrebat fiind care vor fi concurenții noului avion, Chemezov a nominalizat Chengdu J-10 (China), CAC/PAC JF-17 Thunder (China-Pakistan) și Lockheed Martin F-16 (SUA).

    „M-aș referi la JF-17, J-10 și F-16 ca fiind rivalii săi, dar numai F-35 se poate lăuda cu caracteristici comparabile. Cu toate acestea, avionul nostru este mai avantajos din punct de vedere economic, atât în ​​ceea ce privește prețul, cât și costul pe ora de zbor”, a declarat oficialul rus, citat de agenția de știri TASS.

    Potrivit acestuia, prețul variantei Checkmate de bază va fi de 30-35 de milioane de dolari, iar costul pe ora de zbor cu noul avion va fi de șapte ori mai mic decât în cazul F-35.

    „De asemenea, poate transporta o cantitate record de armament. De aceea, consider că avionul de vânătoare are un bun potenţial pentru export”, a completat șeful Rostec.

    „Checkmate” va fi cel de-al doilea avion de luptă dezvoltat de la zero de industria aviatică rusă în ultimii 30 de ani, după Su-57 Felon.

    Noul avion de luptă, care va dispune de un singur motor de tip AL-41F1, va include tehnologiile anti-radar avansate și va putea transporta o sarcină utilă de până la 7.000 de kilograme într-un compartiment intern. Aeronava va putea utiliza o mare varietate de arme aer-aer și aer-sol, dar și diverse sisteme electronice, de țintire etc.

    Toate aceste opțiuni vor putea fi instalate în funcție de dorințele clientului, a completat șeful Rostec.

    „Oferim opțiunile care sunt disponibile și care au fost testate pe Su-57. Aceste sisteme au fost dezvoltate și testate și și-au dovedit eficiența și astfel sunt mai simple și mai ieftine”, a mai afirmat Chemezov.

    Noua aeronavă va fi capabilă să atingă o viteză de până la Mach 1,8 și va avea o rază de acțiune de aproximativ 3.000 km.

    Zborul inaugural al Checkmate este programat să aibă loc în anul 2023, iar primele avioane ar putea fi livrate în 2025, cu un an mai devreme decât se estima inițial, a declarat Iuri Sliusar, directorul general grupului United Aircraft Corporation, care face parte din corporația Rostec.

    Primul client Checkmate ar putea fi chiar Rusia. Chemezov a indicat că în acest moment sunt purtate discuții în acest sens între Rostec și Ministerul Apărării de la Moscova.

    Potrivit oficialul rus, Ministerul Apărării de la Moscova este în mod particular interesat de opțiunea unui Checkmate convertit într-un vehicul aerian fără pilot. Avionul „poate fi transformat într-o dronă”, a spus el. „Există un mare interes pentru drone în acest moment”.

    De asemenea, potrivit lui Chemezov, Emiratele Arabe Unite, care deja au demarat negocierile pentru achiziția de F-35 din SUA, și-au manifestat interesul pentru noua aeronava rusească.

    Te-ar mai putea interesa

    Industria alimentelor fast food trece printr-o ”furtună economică”  Directorul FBI Christopher Wray a avut o ”întâlnire de lucru” cu directorul interimar al SRI Inteligența artificială elimină 1.000 de locuri de muncă pe zi

    Ultimele știri

    Stația de la Mostiștea, veche de 50 de ani, se modernizează cu 57 de milioane de euro Șapte comasări necesare Noul Statut al cadrelor militare: aprobat de guvern în martie, adoptat de Parlament în mai