ANCOM a primit peste 2.400 de reclamatii în prima jumătate a anului. Cu 64 la sută în plus față de 2019.
ANCOM a primit peste 2.400 de reclamatii de la utilizatorii de comunicații electronice și servicii poștale din România în primele șase luni ale anului, cu 64 la sută mai mult decât în perioada similară a anului trecut.
”Atât dezvoltarea sectorului, cât si perioada atipica în care ne aflam au facut ca numarul petitiilor transmise catre ANCOM sa creasca cu 64%. De exemplu, amploarea pe care a capatat-o serviciul de livrare colete în aceasta perioada s-a vazut si în numarul de reclamatii primite de noi, mai multe cu 59% fata de anul trecut” a declarat Sorin Grindeanu, președintele ANCOM.
Un alt factor care a determinat creșterea numarului de reclamații îl reprezinta atribuțiile pe care ANCOM le-a avut pe perioada starii de urgența privind știrile false despre COVID-19. În aceasta perioada au fost înregistrate 367 de reclamații cu acest subiect, reprezentând 15% din numarul total al reclamațiilor.
ANCOM a detaliat într-un comunicat și situația pe tipuri de servicii:
Servicii poștale
10% (în creștere cu 59,33% fața de aceeași perioada a anului precedent) din totalul reclamațiilor înregistrate la ANCOM în prima jumatate a acestui an au avut ca subiect furnizarea serviciilor poștale.
Problemele semnalate cel mai des de utilizatorii serviciilor poștale au fost legate de nelivrarea trimiterilor poștale (20%), pierderea sau furtul acestora (17%), termenul de livrare a trimiterilor poștale (14% din totalul reclamațiilor) și deteriorarea trimiterilor poștale (12%).
Servicii de comunicații electronice
Din totalul reclamațiilor primite de Autoritate în prima jumatate a anului 2020, 50% au vizat serviciile de comunicații electronice, principalele nemulțumiri reclamate vizând aspecte care țin derelația contractualacu furnizorii de servicii de comunicații electronice. Astfel, utilizatorii au semnalat probleme privind încetarea contractelor (23% din reclamațiile referitoare la serviciile de comunicații electronice), facturarea acestor servicii (20%), nerespectarea contractelor de catre furnizori (12%) și derularea contractelor la distanța (11%).
În mod firesc (având în vedere limitarea deplasarilor externe), reclamațiile privind serviciul de roaming au fost în scadere comparativ cu prima jumatate a anului precedent (2%, fața de 7% în primele 6 luni din 2019), acestea vizând în special roaming-ul involuntar.
5% dintre petițiile trimise la ANCOM au vizat probleme întâlnite în procesul de portare a numerelor de telefon.
Din totalul petițiilor primite de ANCOM în prima jumatate a anului, 9% au vizat aspecte referitoare la acoperirea și calitatea semnalului pentru serviciile de telefonie și internet, 7% au vizat problemele tehnice (deranjamente) și 4% au vizat noile tehnologii.