ApărareȘtiri

Argentina alege Chinook din SUA în detrimentul elicopterelor grele rusești Mi-26

Elicoptere CH-47 Chinook (FOTO: @HMSPWLS)

Argentina a lansat procesul de achiziție a patru elicoptere grele Boeing CH-47 Chinook din Statele Unite, însă autoritățile de la Buenos Aires au analizat inițial opțiunea Mi-26, însă au decis la idee în primul rând din cauza dimensiunilor și lipsei de manevrabilitate a elicopterului rusesc.

Elicopterele urmează să îndeplinească o varietate de ​​roluri, precum transport tactic, suport pentru forțele speciale, precum și ajutor în caz de dezastre.

Decizia a fost dezvăluită prin Rezoluția nr. 75 a Statului Major comun al armatei argentiniene, din 10 iunie, care stipulează că guvernul a autorizat lansarea procesului de achiziție prin intermediul programul de vânzări militare străine al Pentagonului.

Potrivit surselor militare, citate de Defense News, guvernul a studiat Mil Mi-26, fabricat în Rusia, dar a decis să nu cumpere aeronava în principal din cauza dimensiunilor și manevrabilității.

Mai mult, Forțele Aeriene ale Argentinei au utilizat trei elicoptere CH-47 între 1980 și 2000. Alte două aparate Chinook au fost dislocate în Insulele Falkland în 1982, unde unul a fost distrus, iar celălalt capturat de forțele britanice.

Planul de achiziție a patru CH-47 face parte dintr-un efort mai amplu al Argentinei de restabilire a capacităților de apărare ale țării prin utilizarea unui fond special creat în 2020.

Printre prioritățile planului este se numără și achiziția unui lot de avioane de luptă, în condițiile în care Forțele Aeriene Argentiniene sunt într-o situație critică, cu majoritatea avioanelor consemnate la sol din cauza lipsei pieselor de schimb și a uzurii.

Cele câteva A-4AR Fightinghawk funcționale, împreună cu avioanele de antrenament FMA IA-63 Pampa sunt singurele aparate de luptă cu reacție din dotarea aviației argentiniene, după retragerea aparatelor Mirage III, Mirage V și IAI Nesher în 2015.

Argentina analizează posibilitatea achiziție de aparate FC-1/JF-17 Thunder (un proiect sino-pakistanez derivat din MiG-21) sau avioane F-16 la mâna a doua.

Aregntina nu este singurul client pierdut în 2022 de rușii de la Kazan Helicopter Plant. În luna aprilie, India a decis să renunțe la planurile de achiziție a 48 de elicoptere Mi-17 V5.