ApărareȘtiri

Top Aces, primul operator privat de avioane de luptă F-16, va antrena piloții Forțelor Aeriene germane

Compania Top Aces din Canada, care a devenit recent primul operator privat de avioane de lutpă F-16, a câștigat un contract din partea Forțelor Aeriene Germane (Luftwaffe) pentru furnizarea de servicii de instruire cu adversar a piloților militari germani.

Contractul va intra în vigoare de la 1 ianuarie 2022, iar Top Aces intenționează să investească 100 de milioane de dolari canadieni în acest contract, se precizează într-un comunicat al companiei.

Firma din Canadă oferă servicii de formare pentru piloții forțelor aeriene din Germania de șase ani și avioanele din flota sa au efectuat peste 90.000 de ore de zbor pentru instruirea piloților militari din diverse țări ale lumii.

“În sprijinul programului în creștere, intenționăm să sporim nivelul personalului în Germania, adăugând peste 20 de oportunități de angajare de înaltă calificare în economia locală”, a declarat Rolf Brandt, director senior pentru operațiuni în Germania în cadrul Top Aces.

Începând cu anul 2017, Top Aces a făcut investiții semnificative în dezvoltarea Advanced Aggressor Advanced System (AAMS), un pachet care permite utilizarea unui radar de ultimă generație cu scanare electronică activă (AESA) și senzori de detecție și țintire în infraroșu (IRST) pe o varietate de aeronave, inclusiv A-4N Skyhawk, Dassault/Dornier Alpha Jet și F-16 Fighting Falcon.

AAMS este o nouă tehnologie revoluționară care permite aeronavelor Top Aces să simuleze cele mai avansate capabilități ale avioanelor moderne în lupta aer-aer, se precizează în comunicat.

Top Aces a achiziționat recent 29 de avioane de luptă F-16 A/B, scoase din uz de aviația israeliană, ce ar putea fi utilizate și în luptele simulate cu piloții Forțelor Aeriene ale SUA, care au semnat, anul trecut, un contract cu Top Aces Inc. Potrivit publicațiilor financiare Calcalist și Globes, valoarea tranzacției este estimată la 100 de milioane de dolari.

Avioanele vândute de Israel sunt atât variante monoloc F-16 A, cât și biloc F-16 B, fiind livrate Forțelor Aeriene Israeliene la începutul anilor 1980 și retrase din serviciu în 2016. O parte dintre aceste avioane au participat la atacul asupra unui reactor nuclear irakian aflat la sud de Bagdad, în 1981, și la războiul din Liban, în 1982, dar au fost retrase din uz pe măsură ce versiuni mai avansate de F-16 au fost achiziționate din Statele Unite.

Președintele companiei Top Aces, Russ Quinn, a declarat, în februarie, pentru revista Air Force Magazine, că primele patru avioane din cele 29 de avioane cumpărate din Israel au fost aduse în Statele Unite la sfârșitul lunii ianuarie.