O aeronavă MiG 21 LanceR a Forțelor Aeriene ale României, care executa miercuri seara o misiune de patrulare aeriană deasupra Dobrogei, a pierdut legătura radio cu turnul de control și a dispărut de pe radar și s-a prăbușit, într-o zonă cuprinsă între localitățile Cogealac si Gura Dobrogei. Ulterior, un IAR-330 Puma, trimis în misiune de căutare-salvare, s-a prăbușit în aceeași zonă, iar toți cei șapte membrii echipajului elicopterului au decedat, a anunțat MApN.
Și pilotul avionului MiG-21 LanceR prăbuşit miercuri, 2 martie, în judeţul Constanța, şi-a pierdut viaţa.
Datele preliminare sugerează că incidentele aviatice au fost cauzate de condițiile meteo nefavorabile.
Aeronava MiG-21 decolase de pe Baza 57 Aeriană Mihail Kogălniceanu, în jurul orei 19.50 și a dispărut de pe radar la ora 20.03.
Un elicopter IAR-330 Puma a decolat de urgență spre zona posibilului impact, iar echipajele de intervenție ale ISU Dobrogea au pornit, de asemenea, spre această zonă.
Ulterior, MApN a anunțat că și elicopterul, în misiune de căutare-salvare a aeronavei MiG 21 LanceR, a pierdut legătura radio cu turnul de control și a dispărut de pe radar în jurul orei 20.44.
Pe parcursul celor șase decenii în dotarea Forțelor Aeriene Române s-au înregistrat numeroase accidente cu MiG-21, unele dintre acestea mortale.
În 2024, aparatele MiG-21 ale aviației române urmează să fie înlocuite cu 32 de aeronave F16 Fighting Falcon pe care statul române intenționează să le achiziționeze la mâna a doua din Norvegia. O parte din aeronavele scoase din uz vor fi casate, iar câteva vor fi păstrate pentru antrenament.
Forțele Armate Române continuă să se bazeze pe 61 de elicoptere IAR-330 Puma (o parte modificate în varianta de atac SOCAT). Aparatele, dintre care unele vechi de aproape o jumătate de secol, au fost fabricate în perioada comunistă la IAR Brașov, după o licență din Franța. Încă din urmă cu șase ani au fost anunțate planuri de înlocuire ale vechilor elicoptere, însă până în acest moment nu s-a concretizat nimic în acest sens.