InfrastructurăȘtiri

Thales va digitaliza sistemul de semnalizare al Deutsche Bahn în regiunea Stuttgart

Sursa: Thales/Deutsche Bahn

Compania germană de cale ferată Deutsche Bahn a acordat grupului Thales un contract, în valoare de aproximativ 127 de milioane de euro, pentru digitalizarea sistemului de semnalizare al căii ferate în regiunea metropolitană Stuttgart din sud-vestul Germaniei, se arată într-un comunicat transmis redacției Umbrela Strategică.

Acest sistem de semnalizare performant va asigura respectarea programului și va permite mai multor trenuri să circule în aceeași rețea, fără a fi nevoie de construirea de căi suplimentare de rulare.

Licitația, care acoperă implementarea modulelor 1 și 2 ale proiectului „Nodul digital Stuttgart” până la sfârșitul anului 2025, a fost câștigată de Thales la sfârșitul lunii noiembrie 2020.

Astfel, grupul european va instala un sistem de semnalizare digitală (DSTW), cu ETCS – European Train Control System și cu tehnologie ATO – Automatic Train Operations, pentru trenuri cu operator uman.

Contractul acoperă instalarea sistemului de semnalizare digitală, instalarea ETCS, lucrări preliminare pentru implementarea operațiunilor automate și a sistemului de gestionare a capacității și traficului (CTMS).

Proiectul „Nod digital Stuttgart” condus de Thales face parte din programul „Căile Ferate Digitale Germane”, care va adăuga rețelei feroviare o capacitate suplimentară de până la 20%. Proiectul include un parteneriat important de inovare între Thales Germania și Deutsche Bahn, în vederea dezvoltării de noi tehnologii pentru lansarea inițiativei „Căile Ferate Digitale Germane”.

Oliver Dörre, directorul general al Thales Germania  a explicat că „primul nod digital din Germania va fi punctul de referință pentru celelalte regiuni metropolitane din întreaga Europă, în anii următori”.

„Împreună cu Deutsche Bahn AG, DB Netz AG, DB Projekt Stuttgart-Ulm GmbH și toți participanții la proiect, suntem încântați să ajutăm la realizarea proiectului cadru care va sta la baza viitoarelor programe de digitalizare”, a adăugat oficialul.

În urma procesului de modernizarea, începând din 2025, trenurile de mare distanță, trenurile regionale și garniturile S-Bahn din nodul Stuttgart vor rula pe o rețea de cale ferată dotată cu cea mai recentă tehnologie digitală.

Pe lângă noua gară principală și alte stații, liniile care acoperă zone mai mari de 100 de kilometri vor fi primele echipate cu tehnologie de semnalizare digitală, cu sistemul de control ETCS și cu tehnologii pentru operațiuni automatizate.

Stuttgart urmează să fie primul proiect cadru pentru digitalizarea întregii rețele feroviare germane, proces care este programat să fie finalizată aproape în întregime până în 2035.

Proiectul „Nod digital Stuttgart” este un pas important pentru viitor și pentru dezvoltarea S-Bahn. Pe ruta principală S-Bahn, cel mai modern sistem de semnalizare din Germania va controla în viitor cele mai scurte secțiuni feroviare, de numai 30 de metri lungime. Acest lucru va permite trenurilor S-Bahn să ruleze la cele mai scurte intervale de timp implementate până acum în Germania. Astfel vor fi reduse și eliminate întârzieri și, în plus, mult mai multe trenuri vor putea circula în condiții de siguranță fără a fi nevoie de extinderea rețelei feroviare.

Regiunea metropolitană Stuttgart este una dintre cele mai dens populate din Germania, cu aproximativ 2,7 milioane de locuitori și are un volum mare de trafic rutier. Construirea de noi linii feroviare în limitele orașului este exclusă, dar digitalizarea sistemului de semnalizare va duce la o creștere cu 20% a capacității infrastructurii feroviare existente. Acest lucru înseamnă că pot circula mult mai multe trenuri de călători și de marfă, cu performanțe de timp mai bune și confort sporit, fără a construi vreun kilometru în plus de cale ferată.