Șantierul Naval Constanța a primit contractul de reparații pentru fregata Mărășești
Contractul de reparații pentru fregata Mărășești a marinei militare române a fost atribuit Șantierului Naval Constanța, anunțul fiind publicat vineri în Jurnalul Oficial al UE.
Alegerea procedurii de negociere fără publicare prealabilă a unui anunț de participare în JOUE a fost că perioadele pentru acest tip de procedură și procedura de licitație restrânsă ”sunt incompatibile cu urgența care rezultă dintr-o situație de criză”.
”Nu s-au prezentat oferte sau nu au fost prezentate oferte admisibile ca răspuns la: o procedură restrânsă”, s-a mai invocat în anunț.
Valoarea finală a contractului de reparații este de 19.670.170 lei.
Un anunț de pe SEAP, din luna septembrie a anului trecut, despre care Umbrela Strategică a scris, arăta că MApN, prin Baza Logistică Navală urma să organizeze o licitație pentru un proces amplu de reparații, contractul urmând să fie atribuit în urma unei proceduri de negociere cu publicarea prealabilă a unui anunț de participare, iar în etapa finală se va desfășura o licitație electronică.
Construită în perioada 1979-1985, Mărășești este cea mai mare navă de război construită în România, fiind inițial încadrată drept cucişător uşor port-elicopter.
Deși are un deplasament maxim de 5500 de tone, armamentul navei este destul de modest și învechit, de proveniență sovietică: opt rachete antinavă SS-N-2C Styx; patru tunuri antiaeriene AK630M (cal. 30 mm); două tunuri AK726 (cal. 76,2 mm); trei tuburi lanstorpile triple (cal.533mm) și două instalații lansare bombe antisubmarin tip RBU 6000.