• Despre noi
  • Contact
  • Cookies
  • Termeni și condiții
  • Politica de confidențialitate
  • umbrela-strategica.ro
  • Apărare
  • Intelligence
  • Energie
  • Infrastructură
  • IT&C
  • Siguranță alimentară
  • CĂUTARE
  • Rusia ar putea construi un submarin gigantic pentru transportul de gaz natural lichefiat (GNL) pe sub banchiza arctică

    Mircea Olteanu Mircea Olteanu -

    Un birou de proiectare navală de la Sankt Petersburg a prezentat recent un proiect de submarin gigantic (denumit Pilgrim), care ar putea transporta 170.000 până la 180.000 de tone, depășind cu mult ca dimensiuni și deplasament submarinele nucleare din clasa Taifun (941 Akula, potrivit terminologiei sovietice), cele mai mari nave de acest tip construite vreodată, informează Forbes.

    Potrivit proiectului dezvăluit de Biroul Malachite din Sankt Petersburg, submarinul ar urma să aibă 360 de metri lungime și 70 de metri lățime, față de 175 de metri lungime și 23 de metri lățime în cazul submarinelor Taifun. Așadar, noul submarin ar avea un volum total de șase ori mai mare decât cel al submarinelor Taifun.

    Comparație între submarinul Pilgrim și clasa Taifun (H I Sutton/Forbes)

    Submarinul rusesc Belgorod (Proiect 09852 KS-139), o variantă a submarinelor clasa Oscar-II, a detronat navele din clasa Taifun în ceea ce privește lungimea, având 184 de metri, însă deplasamentul este inferior.

    Pentru a propulsa un asemenea leviatan vor fi necesare trei reactoare, fiecare de 30 MW. Nava va putea atinge o viteză de 17 noduri, ușor mai redusă decât cea a tancurilor petroliere convenționale. Întrucât nu ar fi o navă de război, echipajul submarinului ar fi unul destul de redus, de 25-28 de oameni.

    Biroul Malachite a proiectat o serie de submarine ale Forțelor Navale Ruse, inclusiv clasa Iasen (Proiect 885) sau vehicul submersibil Losharik, un proiect misterios care a intrat în atenția publicului după un accident tragic produs anul trecut.

    În cazul în care va fi realizat, Pilgrim ar fi primul tanc petrolier submarin construit vreodată, însă ideea de a transporta hidrocarburi cu vehicule subacvatice nu este una nouă.

    În anii 1950, Statele Unite au luat un calcul folosirea de submarine pentru transportul petrolului extras din Alaska, dar în cele din urmă a fost aleasă varianta unei conducte subacvatice.

    După Războiului Rece, în Rusia a fost înregistrat un brevet de invenție pentru un petrolier submarin care să navigheze pe sub banchiza care acoperă cea mai mare parte a Oceanului Arctic.

    Te-ar mai putea interesa

    Premierul Ciucă, de Ziua SIE: Ca militar, au toată admirația mea ! Știm că sunt mereu la datorie Strategia militară a României 2021-2024, aprobată de Guvern. Apărarea are asigurat un buget de 2% din PIB Promisiuni respectate

    Ultimele știri

    Suedia, în Alianță – de la ”mlaștina diplomatică”, la Baltica, ”mare NATO” Transavia vrea să își dubleze cifra de afaceri și profitul până în 2026 Bursa din China pierde teren în fața SUA