ApărareIntelligenceȘtiri

Rolls-Royce a prezentat faza a doua a programului de dezvoltare a motorului avionului de generația a șasea Tempest

Sursa: fighterjetsworld.com

Rolls-Royce a prezentat faza a doua a programului său de dezvoltare a unui model revoluționar de motor cu reacție cu care va fi echipat viitorul avion de luptă, de generația a șasea, Tempest, programat să fie introdus în serviciu în 2035, informează IHS Jane’s 360.

Motorul, la care Rolls-Royce lucrează din 2014, urmează să genereze atât forța de propulsie a avionului, cât și cantitățile enorme de electricitate de care Tempest va avea nevoie pentru lasere și alte sisteme de armament, senzori avansați și alte elemente de electronice.

Tempest, un avion de a șasea generație, este acum în stadiu de concept, fiind dezvoltat de către “Team Tempest” (un consorțiu britanico-italian, din care fac parte companiile BAE Systems, Rolls-Royce, Leonardo SpA și MBDA) Avionul ar urma să înlocuiască aparatele Eurofighter Typhoon folosite de forțele aeriene britanice și italiene.

Această evoluție are loc în contextul în care forțele aeriene ale mai multor state au început deja să considere cele mai recente avioane de luptă de a cincea generație, cum ar fi Lockheed Martin F-35 Lightning II, pe cale de a fi depășite în următoarele decenii. Pentru comparație, Tempest a fost descris ca un model la fel de avansat față de aeronavele din prezent pe cât este un F-18 Super Hornet față de un avion de vânătoare cu elice din al Doilea Război Mondial.

Rolls-Royce a ales o abordare prin care volumul fără precedent de electricitate necesar urmează să fie generat direct de motor, care folosește două generatoare, ce pot funcționa atât ca generator cât și ca motor, transferând energie de la unul la altul. Configurația ar trebui să îmbunătățească eficiența motorului și timpul de reacție la comenzi.

În plus, motorul are un nou sistem de stocare a energiei. Un sistem inteligent de control al energiei și al motorului va folosi algoritmi pentru a lua decizii în timp real cu privire la consumul de energie și a limita supraîncălzirea.

Rolls-Royce a anunțat că faza a treia a programului se va concentra pe gestionarea temperaturii motorului și pe adăugarea altor componente electrice, și că va culmina cu construcția unui model demonstrativ la scară 1:1, dar nu a anunțat încă o dată exactă pentru aceasta.