• Despre noi
  • Contact
  • Cookies
  • Termeni și condiții
  • Politica de confidențialitate
  • umbrela-strategica.ro
  • Apărare
  • Intelligence
  • Energie
  • Infrastructură
  • IT&C
  • Siguranță alimentară
  • CĂUTARE
  • Prăbușirea unui MiG-29 în Bulgaria, cel mai probabil cauzată de dezorientarea spațială a pilotului

    Mircea Olteanu Mircea Olteanu -

    Ancheta Serviciului de Poliție Militară pe tema prăbușirii unui avion de vânătoare MiG-29 al Forțelor Aeriene Bulgare în Marea Neagră, pe 9 iunie, a fost finalizată, a anunțat miercuri Ministerul Apărării din Bulgaria, potrivit publicației Sofia Globe.

    Un avion de luptă MiG-29 al Forțelor Aeriene Bulgare s-a prăbușit în Marea Neagră, la primele ore ale zilei de 9 iunie, în cursul unui zbor de noapte în timpul exercițiului multinațional „Shabla 21”. Pilotul, maiorul Valentin Terziev, a decedat în urma accidentului aviatic.

    Investigatorii au formulat trei ipoteze principale privind cauza accidentului aviatic, indicând una dintre acestea ca fiind cea mai probabilă.

    Principala ipoteză este acea că avionul s-a prăbușit din cauza că pilotul și-a pierdut orientarea în spațiu în cursul zborului pe timp de noapte. Experții subliniază că tragedia a fost facilitată de o evaluare incorectă a gradului de risc de către echipa de comandă și control a luptei, care a aprobat continuarea atacului simulat, în ciuda faptului că viteza aeronavei era semnificativ mai mare decât normal, relatează agenția TASS.

    De notat că maiorul Valentin Terziev, 47 de ani,  era unul dintre cei mai experimentați piloți militari ai Forțelor Aeriene bulgare.

    Celelalte două teorii sunt că aeronava s-a dezintegrat în zbor sau că avionul a fost avariat ori a pilotul a fost rănit ori ucis de explozia accidentală a unei rachete de la bord. Potrivit raportului, aceste scenarii sunt puțin probabil.

    Anchetatorii așteaptă și datele înregistrate de cutia neagră a avionului, care ar urma să fie primite în următoarele trei până la patru săptămâni. Cutia neagră a fost trimisă pentru descifrare la Moscova, la un laborator al corporației rusești MiG.

    Concluzia anchetei aduce în prim-plan problema numărului infim de ore de zbor pentru piloți. Presa de la sud de Dunăre a relatat de mai mult timp că piloții bulgari zboară periculos de puțin: cel mult aproximativ 35 de ore pe an.

    Potrivit standardelor NATO, piloții din țările membre ar trebui să zboare între 140 și 180 de ore pe an, însă acest lucru nu este posibil pentru piloți bulgari de MiG-29 din cauza numărului insuficient de aeronave operaționale.

    Conform informațiilor neoficiale, citate de site-ul de știri Mediapool.bg, chiar și piloții cei mai experimentați au cel mult aproximativ 35 de ore de zbor pe an. Lipsa pregătirii se explică prin finanțarea insuficientă și numărul redus de avioane MiG-29 operaționale. În prezent, doar aproximativ 5-6 avioane MiG-29 mai zboară.

    Bulgaria are în dotare 15 avioane de luptă MiG-29, cu o vechime de peste 30 de ani. Două avioane de acest tip s-au prăbușit, unul în septembrie 1994, iar un altul în aprilie 2012.

    Te-ar mai putea interesa

    Suedia, în Alianță – de la ”mlaștina diplomatică”, la Baltica, ”mare NATO” Transavia vrea să își dubleze cifra de afaceri și profitul până în 2026 Analiză XTB: Războiul din Ucraina, efecte devastatoare și asupra economiei

    Ultimele știri

    Bursa din China pierde teren în fața SUA Gibian, DZYNE Technologies: România are o poziție crucială în evoluția securității europene  Elbit Systems a prezentat drona  HermesTM 650 Spark