Aproximativ 400 de oameni lucrează la construirea unei nave de mari dimensiuni pentru Marina Olandeză la Damen Galați
Aproximativ 400 de oameni lucrează la construirea unei nave de mari dimensiuni pentru Forțele Navale Regale Olandeze, care se realizează la șantierul naval Damen Galați.
Vasul de suport logistic (Combat Support Ship/CSS) HNLMS „Den Helder”, care va fi a doua cea mai mare navă a Forțelor Navale Regale Olandeze, este construit la șantierul Damen Galați, urmând să fie să fie livrată în iunie 2024, după care va fi transferată în Olanda pentru instalarea echipamentelor și armamentului.
La construirea navei pe șantierul de la Galați participă în total până la 400 de oameni, a declarat generalul (r) Gheorghe Savu, directorul Damen Naval România, in cadrul unei conferințe de presă.
Reprezentantul constructorului naval a indicat că o astfel de navă se realizează în aproximativ 4 ani, primele lucrări începând în decembrie 2020.
Pe 11 aprilie, la Şantierul Naval Damen Galaţi a avut loc ceremonia de lansare a modulelor 2&3 aparținând Navei de Suport Logistic (Combat Support Ship / (CSS) Den Helder.
Modulele urmează să fie transferate în docul uscat unde se vor alătura celui de-al treilea, iar ulterior va avea loc construirea ultimului modul care va completa și finaliza corpul navei. Execuția acesteia va continua cu suprastructura.
Nava HNLMS „Den Helder” poate executa o varietate de misiuni, de la aprovizionarea unui grup naval de luptă sau de desant, la misiuni de combatere a traficului de droguri, controlarea fluxurilor de refugiați și pentru operațiuni umanitare de urgență.
Cu o lungime de peste 179,3 metri și un deplasament de 22.595 tone, HNLMS „Den Helder” va fi a doua cea mai mare navă militară a Olandei, după HNLMS „Karel Doorman”.
HNLMS „Den Helder” va avea un echipaj standard compus din 75 de membri, la care se adaugă încă 85 de persoane pentru efectuarea unor sarcini suplimentare legate de misiune. Pe lângă spaţiul pentru combustibil şi muniţie destinate aprovizionării altor nave, nava dispune de spaţii suficiente pentru mai multe elicoptere sau vehicule aeriene fără pilot (UAV).
Motoarele diesel electrice care vor propulsa cele două elice permit o viteză maximă de peste 18 noduri.
Nava este echipată cu două stații de realimentare pe mare (RAS) și două macarale pentru a furniza altor nave combustibil, muniție, provizii și piese de schimb, în timp ce ambele vase navighează.
Totodată, nava va fi echipată cu două ambarcațiuni de debarcare și două ambarcațiuni rapide de interceptări pentru forțele speciale.