• Despre noi
  • Contact
  • Cookies
  • Termeni și condiții
  • Politica de confidențialitate
  • umbrela-strategica.ro
  • Apărare
  • Intelligence
  • Energie
  • Infrastructură
  • IT&C
  • Siguranță alimentară
  • CĂUTARE
  • O navă militară din Venezuela s-a scufundat după coliziunea cu un vas de croazieră/Maduro acuză nava civilă de piraterie

    Umbrela Strategică Umbrela Strategică -

    Nava de patrulare Naiguatá (GC-23) a Forțelor Navale din Venezuela s-a scufundat după coliziunea cu vasul de croazieră RGCS Resolute. În urma incidentului, care a avut loc la nord de insula La Tortuga, președintele Venezuelei, Nicolás Maduro, a acuzat nava de croazieră că a comis un act de „terorism și piraterie”, relatează cotidianul Publico din Portugalia.

    Potrivit Ministerului Apărării de la Caracas, incidentul s-a produs în cursul nopții de duminică spre luni, la miezul nopții (ora României, 7:00). Nava Naiguatá (GC-23) a Pazei de Coastă, parte din Forțele Navale, care efectua o misiune de patrulare maritimă în apele teritoriale ale Venezuelei, „a fost lovită de nava de pasageri Resolute (122 metri lungime și 8.300 tone deplasament), aflată sub pavilion portughez”.

    „Acțiunea navei Resolute este considerată lașă și criminală, deoarece nu a participat la salvarea echipajului, încălcând normele internaționale care reglementează salvarea vieții omenești pe mare. Această navă se află în prezent în portul Willemstad, capitala statului Curaçau”, se afirmă într-un comunicat dat publicității marți de Ministerului Apărării de la Caracas.

    Potrivit comunicatului, performanțele profesionale și curajoase ale personalului venezuelan „au permis salvarea întregului echipaj” în urma operațiunilor de căutare și salvare.

    „Statul venezuelan desfășoară acțiunile legale corespunzătoare”, conchide documentul.

    Președintele Venezuelei, Nicolás Maduro, a acuzat echipajul navei de croazieră că a comis un act de „terorism și piraterie” împotriva navei miliare Naiguatá. Maduro a cerut autorităților Curaçau, unde vasul de croazieră este ancorat, să investigheze acest „act de piraterie internațională”.

    Potrivit lui Maduro, nava venezuelană a fost lovită „într-un mod brutal”.

    Navele militare au mai fost și în trecut „victime” ale vaselor civile. În noiembrie 2018, fregata norvegiană HNoMS Helge Ingstad, construită tot la șantierul naval Navantia, s-a scufundat după ciocnirea cu tancul petrolier Sola TS din cauza erorilor echipajului navei militare.

    Nava de patrulare Naiguatá (GC-23) – clasa Guaicamacuto/Avante 1400 a fost construită de șantierul naval Navantia din San Fernando, Spania și livrată autorităților venezuelane în anul 2009.

    Vasul are o lungime de 79,9 metri, un deplasament total de 1500 de tone, rază de acțiune de 4.0000 de mile nautice și viteza maximă de 22 de noduri, datorită celor două motoare diesel de 5,920 kW. Echipajul este format din 35 de oameni și poate transporta în plus 29 de persoane. Ca armament, nava de patrulare are un tun Oto Melara de 76 mm, un tun automat 35 mm Oerlikon Millennium și două mitraliere de 12.7 mm. De asemenea, în partea din spate se află o punte de aterizare pentru elicoptere de mărime medie (AB-212, AB-412, Eurocopter AS-565 Panther), potrivit companiei Navantia.

    Nava de croazieră RGCS Resolute, deținută de compania Columbia Cruise Services, a fost construită în anul 1993 în Finlanda și poate transporta 146 de pasageri. Vasul, cu lungime de 122,8 de metri, are o viteză maximă de 15 noduri. Vasul are coca întărită pentru a putea naviga în zonele polare (clasa de gheaţă 1A Super, cea mai înaltă conform regulilor de clasificare finlandezo-suedeze).

    Vasul de croazieră RGCS Resolute (One Ocean Expeditions)
    Vasul de croazieră RGCS Resolute (One Ocean Expeditions)

    Te-ar mai putea interesa

    Premierul Ciucă, de Ziua SIE: Ca militar, au toată admirația mea ! Știm că sunt mereu la datorie Strategia militară a României 2021-2024, aprobată de Guvern. Apărarea are asigurat un buget de 2% din PIB Promisiuni respectate

    Ultimele știri

    Directorul FBI Christopher Wray a avut o ”întâlnire de lucru” cu directorul interimar al SRI Inteligența artificială elimină 1.000 de locuri de muncă pe zi Stația de la Mostiștea, veche de 50 de ani, se modernizează cu 57 de milioane de euro