• Despre noi
  • Contact
  • Cookies
  • Termeni și condiții
  • Politica de confidențialitate
  • umbrela-strategica.ro
  • Apărare
  • Intelligence
  • Energie
  • Infrastructură
  • IT&C
  • Siguranță alimentară
  • CĂUTARE
  • Naval Group, în parteneriat cu Thales și MBDA, a prezentat o nouă propunere pentru fregatele dorite de Grecia

    Mircea Olteanu Mircea Olteanu -

    Francezii de la Naval Group, împreună cu firmele Thales și MBDA, au prezentat o nouă propunere pentru modernizarea Forțelor Navale ale Greciei, un program în valoare de 5 miliarde de euro, care prevede construcția a patru fregate noi în parteneriat cu industria navală grecească și modernizarea celor patru nave de tip MEKO aflate deja în dotare.

    Mai mult, programul prevede și furnizarea de nave, ca soluție intermediară (de preferință două), care să înlocuiască cât mai rapid fregatele mai vechi din clasa S.

    Astfel, Naval Group propune patru fregate FDI HN(Frégate de Défense et d’Intervention/clasa Belharra) în configurația cerută de Marina Elenă, dintre care trei ar urma să fie construite într-un șantier naval din Grecia. Prima navă ar urma să intre în serviciu activ în 2025.

    Fregatele de tip FDI HN ar urma să fie echipate cu până la 32 de rachete antiaeriene Aster sau o combinație de rachete Aster și MICA NG; douăzeci și unu de rachete RIM-116 Rolling Airframe Missile (RAM), opt rachete antinavă Exocet MM 40 B3, torpile ușoare MU 90 și un tun naval de 76 mm. Radarul urmează să fie furnizate de Thales.

    Modernizarea celor patru fregate MEKO, construite între 1992 și 1998, ar urma să fie realizată în Grecia, în parteneriat cu Thales Hellas S.A. și parteneri din Grecia.

    De asemenea, ca soluție intermediară, francezii se oferă două fregate tip FREMM aflate actualmente în dotarea Forțelor Navale Franceze, ce ar urma să fie livrate la începutul anului 2022.

    Potrivit Naval Group, industria grecească va fi implicată activ în acest program de modernizare navală, care va asigura mii de locuri de muncă înalt calificate și va genera efecte economice pozitive pe termen lung în Grecia.

    Planul de participare industrială elenă a fost conceput într-un mod care oferă nave de război „fabricate în Grecia” de calitate și performanțe similare cu fregatele FDI în construcție în Franța pentru Marina franceză.

    Fiind o țară cu o puternică tradiție a în domeniul naval, Grecia are atât șantiere navale, cât și un număr mare de companii de apărare. Experții Naval Grup au lucrat în coordonare cu cele două asociații principale ale industriei de apărare, SEKPY și HASDIG, dar și cu asociația industriei navale HEMEXPO și sunt în contact cu toate companiile elene majore, mici și mijlocii interesate să contribuie la programul de modernizare a Marinei Elene.

    În acest sens, francezii anunță că au identificat peste 70 de companii, cu sediul în Atena și Salonic, care ar putea participa la acest program.

    Pe lângă participarea la acest program, Naval Group susține că toate companiile grecești vor fi integrate în lanțurile de aprovizionare ale echipei franceze (Naval Group, Thales și MBDA) și vor avea ocazia să participe la alte licitații internaționale.

    În luna septembrie a anului trecut, pe fondul amplificării tensiunilor dintre Atena și Ankara, premierul grec Kyriakos Mitsotakis a prezentat un plan economic care prevedea achiziții semnificative de echipament militar cu scopul consolidării forțelor aeriene și navale ale țării.

    Pe lângă oferta din partea Naval Group, în cursa pentru programul de modernizare a Forțelor Navale Elene s-au mai înscris și Damen cu Sigma 11515; Lockheed Martin cu MMSC, o variantă augmentată a navelor Littoral Combat Ship (LCS); Navantia cu F110; Babcock cu nave Type 31/Arrowhead, similare cu cele din dotarea Marinei Regale Britanice; TKMS cu MEKO A200NG (sau MEKO A300) și Fincantieri, probabil cu FREMM.

    Potrivit publicației elene Kathimerini, oferta Naval Group este critică pe temeiul că fregatele FDI/Belharra nu au fost încă testate, prima navă de acest tip, construită pentru Marina franceză, urmează să fie livrată abia în 2024. Există, de asemenea, îngrijorări cu privire la potențiale costuri suplimentare având în vedere că programul de dezvoltare FDI/Belharra nu este încă unul matur.

    Naval Group, Thales și MBDA sunt implicate și în programul românesc de înzestrare cu corvete, însă contractul pentru construcția navelor nu a fost încă semnat, nici la doi ani după licitație. Pe rolul instanțelor se află o serie de contestații în legătură cu acest program cu o istorie zbuciumată.

    Grupul MBDA ar urma să furnizeze sistemul de armament antinavă Exocet MM 40 și antiaerian (MICA VL), în timp ce Thales va asigura o parte importantă a echipamentelor electronice: sistem de de management al luptei SETIS, dezvoltat de Naval Group împreună cu Thales; radar 3D AESA de la Thales (cel mai probabil NS-100 sau Smart-S Mk2); Sonar în chila Kinglip și sonar tractat Captas-2, potrivit site-ului de știri Hotnews.

    Te-ar mai putea interesa

    Industria alimentelor fast food trece printr-o ”furtună economică”  Directorul FBI Christopher Wray a avut o ”întâlnire de lucru” cu directorul interimar al SRI Inteligența artificială elimină 1.000 de locuri de muncă pe zi

    Ultimele știri

    Stația de la Mostiștea, veche de 50 de ani, se modernizează cu 57 de milioane de euro Șapte comasări necesare Noul Statut al cadrelor militare: aprobat de guvern în martie, adoptat de Parlament în mai