• Despre noi
  • Contact
  • Cookies
  • Termeni și condiții
  • Politica de confidențialitate
  • umbrela-strategica.ro
  • Apărare
  • Intelligence
  • Energie
  • Infrastructură
  • IT&C
  • Siguranță alimentară
  • CĂUTARE
  • Minecraft, jocul cel mai folosit pentru camuflarea atacurilor cyber în pandemie

    Umbrela Strategică Umbrela Strategică -

    Minecraft este jocul cel mai des folosit pentru camuflarea distribuirii de software nedorit și malware în perioada pandemiei, arată o analiză a Kaspersky trimisă Umbrela Strategică, urmat de The Sims, PUBG, Fortnite, Grand Theft Auto V, într-o industrie de gaming care va atinge 175,5 miliarde de dolari la sfârșitul lui 2021.

    Analiștii Kaspersky spun că din vara trecută și până în prezent au fost distribuite 36.336 de fișiere deghizate în Minecraft, care au  afectat 184.887 de utilizatori de PC și au dus la 3.010.891 de tentative de ”infectare”, ceea ce reprezintă aproape jumătate din fișierele și atacurile detectate în această perioadă.

    În total, peste 5,8 milioane de atacuri de malware și programe software nedorite, deghizate ca jocuri populare pe PC, au fost detectate și contracarate de soluțiile Kaspersky din al treilea trimestru al anului 2020 până în al doilea trimestru din 2021.

    Deși numărul amenințărilor cibernetice legate de jocurile pe PC au crescut cu 66  la sută, numărul atacurilor și utilizatorilor afectați a scăzut brusc începând cu luna aprilie 2021. Jocurile mobile au arătat o tendință ușor diferită

    ”Am asistat la un efect clar al pandemiei asupra numărului de amenințări legate de jocuri. Pe măsură ce mai mulți oameni au ales să-și petreacă timpul cu anumite jocuri, tot mai mulți utilizatori s-au confruntat cu amenințări deghizate în jocuri. Două moduri populare de distribuire a amenințărilor au fost paginile de phishing și site-urile warez”, a comentat Anton Ivanov, cercetător de securitate la Kaspersky, care a spus că cele mai mari riscuri asociate cu amenințările legate de gaming sunt legate de ”pierderea datelor de cont – fie că e vorba despre detalii de conectare la un cont de gaming fie, și mai rău, aplicații bancare sau criptomonede.”

    Ivanov a recomandat  folosirea exclusivă a magazinelor oficiale pentru descărcarea jocurilor și ”păstrarea vigilenței atunci când privim conținutul legat de un joc”.

    Te-ar mai putea interesa

    Deputații discută în procedură de urgență înființarea Băncii de Dezvoltare a României Guvernul a înființat Directoratul Național de Securitate Cibernetică, cu peste 1000 de angajați. CERT-RO se desființează Statele Unite au investit 363 de milioane de dolari în bazele militare din România între 2000 și 2019

    Ultimele știri

    Generalul Ion Dobran a murit. Era un pilot-simbol al aviației de vânătoare Ministrul Energiei este așteptat la Parlament pentru explicații despre creșterea facturilor la electricitate IAR Brașov va deschide un oficiu de reprezentare la București