InfrastructurăIT&CȘtiri

Legea digitalizării administrației publice a trecut de Senat / Documentele pe hârtie vor fi eliminate

Senatului a adoptat, marţi, cu unanimitate de voturi, un proiect care vizează digitalizarea administraţiei publice prin eliminarea hârtiei din fluxul intern şi inter-instituţional.

Proiectul legislativ reprezintă baza implementării la nivel naţional a principiului ‘o singură dată’, un concept de guvernare electronică.

Astfel, instituțiile publice vor fi obilgate să efectueze electronic toate comunicările necesare prestării de servicii publice, toate comunicările aferente transparenţei decizionale şi cele ale accesului la informaţiile de interes public, precum şi comunicările interne care ţin de funcţionarea instituţiei, respectiv comunicările inter-instituţionale dintre două sau mai multe instituţii care cad sub incidenţa proiectului, detaliază Agerpres.

De asemenea, se stabilesc principiile şi modalitatea de organizare şi implementare a comunicării electronice și se instituie obligația  ca autorităţile şi instituţiile publice să deţină şi să implementeze un sistem integrat de management al documentelor electronice.

Camera Deputaților este for decizional.