• Despre noi
  • Contact
  • Cookies
  • Termeni și condiții
  • Politica de confidențialitate
  • umbrela-strategica.ro
  • Apărare
  • Intelligence
  • Energie
  • Infrastructură
  • IT&C
  • Siguranță alimentară
  • CĂUTARE
  • Impactul COVID-19 asupra industriei apărării: Firmele din Europa resimt puternic efectele crizei

    Mircea Olteanu Mircea Olteanu -

    Companiile americane Boeing și Lockheed Martin au anunțat că procesul de fabricare a echipamentelor militare, inclusiv avioanele KC-46, F-15, F/A-18 și F-35, continuă în pofida pandemiei, inclusiv la fabricile din afara Statelor Unite, în timp ce o serie de firme europene, inclusiv Airbus, MBDA sau Leonardo, și-au suspendat activitatea în unele țări.

    În același timp, în încercarea de a evalua și diminua impactul pandemiei asupra industriei apărării din SUA, Pentagonul a inițiat o serie de consultări cu principalii jucători din acest sector.

    Boeing

    Compania aerospațială Boeing și-a îndrumat angajații care pot munci de la distanță în timpul pandemiei să facă acest lucru; însă, procesul de fabricare a aeronavelor KC-46, F-15, F/A-18 și T-7 continuă, în condiții de igienă sporită, a declarat un purtător de cuvânt al companiei.

    „Evaluăm siguranța tuturor unităților noastre și modul în care se conformează îndrumărilor autorităților locale, statale și naționale, în timp ce monitorizăm continuu această situație în evoluție”, a afirmat Larry Chambers, reprezentantul Boeing, citat de publicația Air Force Magazine.

    Lockheed Martin

    În mod similar, fabricarea aeronavelor de generația a cincea F-35 continuă la uzinele Lockheed Martin, în pofida suspendării pentru câteva zile a activității centrelor de asamblare finală din Italia și Japonia.

    Centrul de asamblare finală (Final Assembly and Check-Out, FACO) pentru F-35 de la Cameri, în nordul Italiei, a fost închis în perioada 16-17 martie pentru operațiuni de igienizare profundă, activitatea fiind reluată pe 18 martie, potrivit unor surse familiare cu programul F-35. Centrul FACO de la Nagoya, Japonia, a fost închis între 9 și 13 martie, dar în această moment, uzina este din nou funcțională.

    Lockheed anticipează că nu va exista „un impact semnificativ asupra lanțului de aprovizionare” din partea furnizorilor săi din întreaga lume din cauza pandemiei, potrivit surselor citate anterior.

    Compania nu a inițiat o campanie de testare a lucrătorilor și nu a schimbat tehnicile de lucru pentru cei care trebuie să lucreze în locuri aglomerate. Deși unii lucrători s-au autoizolat din cauza presupusei expuneri la COVID-19 sau pentru că se simțeau rău, totuși nu a fost un număr suficient de important pentru a afecta producția, au declarat surse pentru Air Force Magazine.

    „Angajații cu potențial de expunere sunt instruiți să lucreze de la distanță și să se autoizoleze”, a declarat Brett Ashworth, purtătorul de cuvânt al Lockheed Martin.

    Dacă circumstanțele o vor cere, „vom igieniza în profunzime zonele de lucru și spațiile comune în orice unitate cu expunere ridicată la COVID-19”, a precizat Ashworth.

    Nava USS Cooperstown (Lockheed Martin)

    Spre deosebire de Statele Unite, o serie de companii europene din domeniul apărării au anunțat că își suspendă activitatea.

    MBDA

    Compania producătoare de rachete MBDA a anunțat că va închide temporar instalațiile sale din Franța și Italia, după ce autoritățile din cele două țări au introdus măsuri speciale cu scopul prevenirii răspândirii pandemiei de coronavirus.

    Un purtător de cuvânt al producătorului european a declarat pentru Jane’s că unitățile sale din Franța (Cazaux, Bourges, Selles Saint-Denis, La-Croix-Saint-Ouen și Le Plessis-Robinson) au fost închise până pe 24 martie, în timp ce cele din Italia – de la La Spezia, Fusaro și Roma – au fost închise pentru o perioadă scurtă.

    Aceste măsuri nu vor afecta și alte centre ale companiei, care mai are uzine și sedii și la Aschau am Inn, Schrobenhausen și Ulm în Germania; Madrid în Spania; Londra, Stevenage, Bristol și Bolton în Marea Britanie; Bruxelles în Belgia; Varșovia în Polonia; Virginia și Alabama în Statele Unite; New Delhi în India; Riad în Arabia Saudită; Doha în Qatar; și Abu-Dhabi și Dubai în Emiratele Arabe Unite.

    „Prioritatea pentru companie este să avem grijă de sănătatea angajaților noștri, oferind în același timp sprijin guvernelor și forțelor militare, și adaptându-ne măsurilor noastre la situația din fiecare țară”, a precizat un reprezentant al MBDA.

    Airbus

    Airbus a anunțat săptămâna aceasta că a suspendat activitățile la uzinele din Franța și Spania pentru a se conforma restricțiilor impuse de autorități în contextul pandemiei de coronavirus.

    „Acest lucru ne va permite să avem suficient timp pentru a implementa condițiile stricte de sănătate și siguranță în ceea ce privește igiena, curățarea și distanțarea socială, îmbunătățind în același timp eficiența operațiunilor în noile condiții de muncă”, a transmis compania, potrivit publicației Forbes.

    Leonardo

    Compania aerospațială italiană Leonardo, cu sediul în apropiere de Milano, în nordul Italiei, într-una dintre cele mai afectate regiuni, și-a suspendat activitatea în perioada 16-17 martie, cu scopul efectuării unei operațiuni de igienizare, transmite Vertical Magazin, o publicație specializată pe sectorul elicopterelor.

    Fincantieri

    Firma navală Fincantieri și-a suspendat operațiunile la unitățile sale din Italia timp de două săptămâni, între 16 și 29 martie, din cauza pandemiei de coronavirus (Covid-19), relatează site-ul Naval-Technology.

    Naval Group

    Compania franceză Naval Group a anunțat pe Twitter că și-a sporit măsurile de siguranță pentru a asigura sănătatea angajaților săi și a permite Forțelor Navale Franceze să-și îndeplinească misiunile esențiale.

    Te-ar mai putea interesa

    Premierul Ciucă, de Ziua SIE: Ca militar, au toată admirația mea ! Știm că sunt mereu la datorie Strategia militară a României 2021-2024, aprobată de Guvern. Apărarea are asigurat un buget de 2% din PIB Promisiuni respectate

    Ultimele știri

    Suedia, în Alianță – de la ”mlaștina diplomatică”, la Baltica, ”mare NATO” Transavia vrea să își dubleze cifra de afaceri și profitul până în 2026 Bursa din China pierde teren în fața SUA