FOTO. Ford va livra Poliției de Frontieră 50 de autospeciale de supraveghere cu termoviziune
Ford România, prin intermediul dealerului său Țiriac Auto, are în curs de livrare 50 de vehicule Transit AWD către Inspectoratul General al Poliției de Frontieră din România, potrivit unui comunicat dat publicității de Țiriac Auto.
În cadrul unui eveniment special găzduit la Ambasada Statelor Unite la București, pe data de 18 septembrie, în prezența premierului Ludovic Orban și a ambasadorului american Adrian Zuckerman, au fost prezentate trei unități ARTEMIS-RO pe bază de Ford Transit din lotul în curs de livrare către Inspectoratului General al Poliției de Frontieră, parte a unui proiect complex ce a debutat în urmă cu aproape doi ani.
Proiectul este rezultatul unei colaborări strânse între inginerii Ford care au lucrat la adaptarea modelului, dealerul Ford- Transit Center Țiriac Auto și compania Pro Optica pentru integrarea modelului Ford Transit în structura complexă a proiectului pentru Inspectoratul General al Poliției de Frontieră.
Proiectul Autospecială de supraveghere cu termoviziune se referă la livrarea a 50 de produse către Inspectoratul General al Poliției de Frontieră din România. Contractul a fost semnat în urma câștigării de către PRO OPTICA a unei licitații internaționale deschise organizată de Inspectoratul General al Poliției de Frontieră din România.
Produsul a fost construit urmărind cerințele formulate de specialiștii din domeniul tehnic și operațional ai beneficiarului. Proiectul de amenajare, sistemul optronic de supraveghere cu cameră termală, calculatorul și aplicația software de supraveghere și lucru cu hărțile sunt concepute și realizate în România de către Pro Optica S.A. Autovehiculul de bază și display-urile militare sunt produse ale companiilor americane Ford și respectiv Vartech.
Produsul a parcurs toate verificările de pre-recepție și până astăzi au fost recepționate un număr de 16 produse, care au intrat deja în serviciu/misiune.
Pro Optica S.A. a produs și livrat în ultimii 10 ani un număr de peste 100 astfel de produse în România și Ungaria, care își desfășoară misiunile pe frontiere”, a declarat Dr.Ing. Marinică Mîrzu, Directorul General ProOptica.
Cele 50 de unități Ford Transit sunt propulsate de motorul EcoBlue 2.0 170 CP, și echipate cu sistemul de Tracțiune Integrală Inteligentă ce oferă performanță îmbunătățită în condiții dificile de utilizare. Atunci când este cuplat, sistemul crește automat cuplul transmis roților cu cea mai mare aderență. Acest sistem este potrivit pentru serviciile de salvare și pentru companiile care lucrează frecvent pe teren accidentat.
Motorul diesel Ford EcoBlue 170CP (125 kW) dezvoltă un cuplu impresionant de 405Nm, iar posibilitățile de transport a încărcăturilor mari și economia de combustibil îl fac potrivit pentru condițiile speciale de utilizare.
În primele opt luni ale acestui an, conform datelor oferite de către DRPCIV, Ford continuă să rămână lider de piață pentru vehiculele comerciale, cu o cotă de piață de 14.65% și un număr de 2000 de vehicule comerciale înmatriculate.
“Acest proiect este încă o dovadă a lucrului eficient în echipă și suntem bineînțeles deosebit de mândri pentru modul în care el a fost gestionat. Modelul Transit a fost și rămâne alegerea perfectă pentru segmentul său, fiind un produs iconic pentru marca Ford, apreciat atât în România cât și în Europa. Ne dorim să vedem cât mai multe modele Ford, nu doar în flotele entităților private, dar și la cele ale statului, cu atât mai mult cu cât producem la Craiova unele dintre cele mai apreciate și avansate SUV-uri ale momentului“, a declarat Cristian Prichea, Director General, Compania Națională de Vânzări Ford.
Ambasadorul Zuckerman a afirmat că “Ford, alături de alte companii importante, propulsează economia românească pe noi culmi. Producția românească crește datorită forței sale de muncă motivate și calificate. Uzina Ford din Craiova este spectaculoasă – este o paradigmă a unei povești de succes americano-române. Ford a construit o fabrică impresionantă, care produce acolo unele piese auto și le importă pe altele, iar asamblarea vehiculelor e realizată de muncitori români“.
“România are nevoie de piețe libere, stabile și predictibile și de industrie privată. Vremea industriei planificate de stat s-a încheiat într-un eșec cumplit, iar promotorii ei au fost alungați de la putere acum 30 de ani“, a subliniat ambasadorul.