InfrastructurăȘtiri

VIDEO. Den Helder, nava-mamut a forțelor navale olandeze, a ieșit din docul uscat de la Damen Galați

Vasul de suport logistic HNLMS „Den Helder” (FOTO: Damen)

Vasul de suport logistic (Combat Support Ship/CSS) HNLMS „Den Helder”, care va fi a doua cea mai mare navă a marinei militare olandeze, a părăsit docul uscat de la șantierul naval Damen din Galați, acțiune ce reprezintă finalizarea unei etape- cheie în procesul de construire a navei de peste 22.000 de tone.

După părăsirea docului uscat, la bordul navei a fost pornită alimentarea, iar în lunile următoare vor fi efectuate restul lucrărilor necesare pentru punerea în funcțiune a navei, pentru ca anul viitor să înceapă testele pe mare, a anunțat compania Damen într-o postare pe platforma de business LinkedIn.

Construcția navei a început în decembrie 2020, iar vasul urmează să fie livrat forțelor navale olandeze în prima jumătate a anului 2024. La construirea navei pe șantierul de la Galați participă în total până la 400 de oameni.

Contractul pentru noua navă de sprijin HNLMS Den Helder a fost semnat în februarie 2020 de către directorul Organizației pentru Materiale de Apărare din Olanda (DMO), viceamiralul Arie Jan de Waard și directorul executiv al grupului Damen Shipyards Group, Arnout Damen.

Vasul de suport logistic HNLMS „Den Helder” (FOTO: Damen)

Nava HNLMS „Den Helder” poate executa o varietate de misiuni, de la aprovizionarea unui grup naval de luptă sau de desant, la misiuni de combatere a traficului de droguri, controlarea fluxurilor de refugiați și pentru operațiuni umanitare de urgență.

Cu o lungime de peste 179,3 metri și un deplasament de 22.595 tone, HNLMS „Den Helder” va fi a doua cea mai mare navă militară a Olandei, după HNLMS „Karel Doorman”.

HNLMS „Den Helder” va avea un echipaj standard compus din 75 de membri, la care se adaugă încă 85 de persoane pentru efectuarea unor sarcini suplimentare legate de misiune. Pe lângă spaţiul pentru combustibil şi muniţie destinate aprovizionării altor nave, nava dispune de spaţii suficiente pentru mai multe elicoptere sau vehicule aeriene fără pilot (UAV).

Motoarele diesel electrice care vor propulsa cele două elice permit o viteză maximă de peste 18 noduri.

Nava este echipată cu două stații de realimentare pe mare (RAS) și două macarale pentru a furniza altor nave combustibil, muniție, provizii și piese de schimb, în timp ce ambele vase navighează.

Totodată, nava va fi echipată cu două ambarcațiuni de debarcare și două ambarcațiuni rapide de interceptări pentru forțele speciale.

Vasul HNLMS „Den Helder” va opera alături de nava de sprijin (Joint Support Ship – JSS) HNLMS „Karel Doorman”, cele două vase având același design și fiind construite la același șantier naval – Damen Galați.

Vasul de suport logistic HNLMS „Den Helder” (FOTO: Damen)