IT&CȘtiri

ANCOM a primit peste 3000 de reclamații în 2022, Vodafone și Fan Courier conduc topul

ANCOM a primit și rezolvat 3.236 de reclamații de la utilizatorii de servicii în 2022, aproape trei sferturi au privit relațiile contractuale cu furnizorii de servicii de comunicații electronice, respectiv încetarea contractelor, facturarea serviciilor, nerespectarea prevederilor contractuale sau încheierea contractelor la distanță.

Datele furnizate de autoritatea de reglementare arată că 72% din numărul total al reclamațiilor au vizat serviciile de comunicații electronice, principalele nemulțumiri  referindu-se la aspecte care țin derelația contractualăcu furnizorii de servicii de comunicații electronice, în special încetarea contractelor.

Reclamațiile formulate de utilizatori s-au referit la serviciile furnizate de Vodafone România în proporție de 26%, Orange România – 20%, RCS&RDS – 14%,  Orange Romania Communications – 12% și Telekom Romania Mobile Communications – 12%.

Aproape un sfert din reclamații (21%) au avut ca subiect furnizarea serviciilor poștale, cele mai multe s-au referit la  deteriorarea trimiterilor poștale (21%), nelivrarea trimiterilor poștale (15%), termenul de livrare a trimiterilor poștale (13%) și pierderea sau furtul acestora (12%).

În ceea ce privește serviciile de comerț online, frunizorii de colete cel mai des reclamați la ANCOM în anul care a trecut au fost  Fan Courier (24% din totalul reclamațiilor referitoare la serviciile poștale), Cargus (18%), Dynamic Parcel Distribution (17%) și Nemo (13%).

ANCOM menționează că alte subiecte reclamate au fost  calitatea echipamentelor radio, regimul reţelelor de infrastructură sau procedura de alocare a frecvenţelor pentru emisiile radio.