Dirijabilul autonom Stratobus, care poate fi operat în stratosferă la o altitudine de 20 de kilometri, a trecut un nou test
Sistemul de recuperare de urgență al dirijabilul autonom Stratobus, dezvoltat de Thales Alenia Space, a trecut cu succes un test de opt ore care a validat validat sistemul de recuperare de urgență a aerostatului, se arată într-un comunicat transmis redacției Umbrela Strategică.
Stratobus, un dirijabil autonom, lung de 140 de metri, care poate fi operat în stratosferă la o altitudine de 20 de kilometri, a fost dezvoltat de Thales Alenia Space – un joint-venture între companiile Thales (67%) și Leonardo(33%) – în cadrul proiectului HEMERA 2020 al Comisiei Europene, ca o soluție complementară pentru sistemele de sateliți.
De asemenea, aerostatul poate transporta sarcini utile pentru a efectua o serie de misiuni vitale, inclusiv supravegherea frontierelor, monitorizarea unor zone sensibile pe uscat sau pe mare, misiuni de apărare și securitate, monitorizarea mediului și servicii de telecomunicații.
Sistemul de recuperare de urgență a dirijabilului a fost testat în cadrul unui test ce a durat opt ore și care a fost coordonat de Corporația Spațială Suedeză.
Zborul demonstrativ al unui balon stratosferic deschis a avut loc la mijlocul acestei luni la Kiruna, în Suedia, și a avut drept scop testarea capacității de recuperare a aeronavei în situații de urgență. Testul a presupus tăierea învelișului la o altitudine de 20 de kilometri, folosind un sistem pirotehnic digital, pentru a declanșa coborârea controlată a dirijabilului către sol.
Coordonat de Corporația Spațială Suedeză, testul de 8 ore a fost un succes, având în vedere că a validat sistemul de recuperare de urgență a dirijabilului. O transmisiune video în direct a confirmat eficacitatea sistemului, în special comunicațiile cu Terra, sistemele de comandă și control, sistemul pirotehnic digital și restul instrumentelor.