ApărareInfrastructurăIT&CȘtiri

Aproape 5 milioane de apeluri la 112, în scădere și mai responsabile, ne asigură STS

Sursa: Playtech.ro

Serviciul de Telecomunicaţii Speciale (STS) a anunțat că în primele şase luni ale anului au fost înregistrate 4.896.707 apeluri la Serviciul de urgenţă 112, cu 14,33% mai puţine faţă de aceeaşi perioadă din 2019.

“Cetăţenii au sunat mai responsabil la numărul 112 în acest an, apelurile non-urgente fiind în scădere cu 18,31% în comparaţie cu perioada similară din 2019. Peste jumătate dintre apelurile de urgenţă au fost transferate către Ambulanţă”, se spune într-un comunicat al Serviciului.

În perioada ianuarie – iunie 2020, din totalul de 4.896.707 apeluri, un număr de 2.669.464 apeluri au reprezentat urgenţe (54,52%), iar 2.227.243 au fost apeluri non-urgente (45.48%).

În prima jumătate a acestui an, cetăţenii din zona Bucureşti-Ilfov au apelat cu cea mare responsabilitate Serviciul de urgenţă 112, aproape 64,89% din totalul apelurilor reprezentând urgenţe reale pentru care s-au alertat agenţiile specializate de intervenţie (Ambulanţă, ISU-SMURD, Poliţie, Jandarmerie).

Sunt însă şi judeţe unde ponderea apelurilor non-urgente este foarte ridicată, arată STS: Gorj (65,90%), Harghita (64,21%) şi Mureş (61,49%) şi reaminteşte cetăţenilor să sune la 112 doar când au cu adevărat o urgenţă.

La nivel naţional, cele mai multe apeluri sunt preluate de către operatorii STS din cadrul Centrului 112 Bucureşti-Ilfov – 747.518 apeluri, urmați de  Iaşi, cu un total de 228.082 apeluri, din care 64,19% au fost apeluri de urgenţă și de Constanţa, cu un total de 198.609 apeluri, dintre care 47,89% reprezentând urgenţe.

În funcţie de agenţiile specializate de intervenţie către care operatorii STS au transferat apelurile, situaţia se prezintă astfel: Ambulanţă – 54,03% (1.770.037 apeluri), urmate de Poliţie – 23,29% (762.853 apeluri), ISU-SMURD -17,70% (579.682 apeluri), Jandarmerie – 4,33% (141.972 apeluri) şi alte agenţii – 0,65% (21.269 apeluri).

Comunicatul STS poate fi citit aici