ApărareInfrastructurăȘtiri

Șeful Airbus nu exclude posibilitatea disponibilizărilor forțate ca urmare a crizei din sectorul aviatic

Sursa: Airbus

Guillaume Faury, directorul general al gigantului aviatic european Airbus, a avertizat că nu poate exclude posibilitatea ca grupul să fie nevoit să recurgă la disponibilizări forțate, insistând asupra caracterului excepțional al crizei provocate de pandemia de coronavirus care afectează sectorul aeronautic, informează postul RTL.

La finalul lunii iunie, grupul a anunțat că intenționează să elimine aproximativ 15.000 de locuri de muncă în întreaga lume până în vara anului 2021, dintre care o treime în Franța, prin intermediul unor programe de disponibilizare voluntară.

Totuși, în contextul în care producătorul european de aeronave se confruntă cu o scădere puternică a activității, ar putea să fie necesare și disponibilizări forțate.

“Nimeni nu poate garanta că nu vor exista concedieri forțate pentru a ne putea adapta situației”, a declarat Guillaume Faury pentru RTL.

“Situația s-a deteriorat, companiile aeriene se află într-o situație mai dificilă după sărbători decât am sperat”, a punctat oficialul.

“Având în vedere mediul economic extern foarte dificil, nu ne aflăm într-o criză obișnuită, este foarte dificil să ne bazăm doar pe plecări voluntare (…) Criza este atât de gravă și există atât de multe incertitudini în fața noastră, încât nimeni nu poate garanta că nu vor exista concedieri pentru a ne adapta situației (…) Dar vom face tot posibilul pentru a nu ajunge la asta”, a completat Guillaume Faury, care a explicat că grupul va încerca să ia măsuri alternative pentru a evita pe cât posibil plecările forțate.

Într-o scrisoare făcută publică săptămâna trecută, Guillaume Faury i-a avertizat pe angajații grupului că ar putea fi nevoit să recurgă la concedieri forțate și nu doar disponibilizări voluntare pentru a adapta forța de muncă la o reluare a traficului aerian într-un ritm mai lent decât se estima inițial.

Șeful Airbus a indicat că principala problemă constă în scăderea ritmului de livrări, în condițiile în care tot mai multe companii aeriene refuză să preia aeronavele fabricate.

“Astăzi, nu trebuie luat în considerare lista de comenzi, ci ritmul livrărilor. Dacă nicio companie, în următorii doi ani, nu preia livrarea avioanelor fabricate, compania noastră nu mai există. Cu toate acestea, astăzi, companiile aeriene nu mai au pasageri și, prin urmare, nu mai au niciun venit. În mod logic, nu pot cumpăra atâtea avioane ca înainte. Dacă nu își anulează comenzile astăzi, nici nu respectă livrările. Întârzierile la livrare sunt, într-adevăr, foarte mari”.

În cele din urmă, Guillaume Faury a afirmat că aceste reduceri de forță de muncă sunt necesare pentru a asigura sustenabilitatea grupului Airbus: „este o criză existențială, viața noastră ca companie este potențial expusă riscului dacă nu luăm măsurile corecte”.