IT&CȘtiri

Kaspersky a primit 160 de cereri de la guverne si agenții de aplicare a legii pentru expertiză tehnică și date despre utilizatori în anul 2020

Sursa: Army Cyber Command

Kaspersky a primit anul trecut un număr de 160 de cereri de la guverne si agenții de aplicare a legii pentru informații tehnice non-personale, expertiză tehnică și date despre utilizatori, se arată în primul raport privind transparența publicat de compania de securitate cibernetică, potrivit unui comunicat transmis redacției Umbrela Strategică.

Raportul privind solicitările venite din partea guvernelor si a agențiilor guvernamentale are rolul de a ajuta utilizatorii sa înțeleagă modul in care compania răspunde la astfel de solicitări si abordarea sa privind securitatea si confidențialitatea datelor utilizatorilor, se precizează în raport.

Pentru a lupta cu succes împotriva criminalității cibernetice transnaționale și pentru a se asigura ca utilizatorii săi sunt in siguranță, protejați si încrezători în lumea cibernetica, Kaspersky a colaborat cu agențiile de aplicare a legii și autoritățile din toată lumea.

În cursul anului trecut, compania a primit 160 de cereri de la guverne si agenții de aplicare a legii din 15 tari. 132 dintre aceste solicitări au fost pentru informații tehnice non-personale si expertiza (Non-Personal Technical Information & Expertise). Pe de altă parte, toate cele 28 de cereri de date despre utilizatori au fost procesate si respinse din cauza absenței datelor sau a neîndeplinirii cerințelor legale de verificare.

În primul semestru al anului 2021, Kaspersky a primit 105 cereri de la guverne si agenții de aplicare a legii din 17 tari. 40% dintre acestea au fost prelucrate si respinse din cauza absenței datelor sau a neîndeplinirii cerințelor legale de verificare. În total, 89 de cereri primite în prima jumătate din 2021 au fost pentru informații tehnice non-personale si expertiză.

Compania a precizat că nu oferă niciodată autorităților acces la datele utilizatorilor sau la infrastructura companiei, însă furnizează informații cu privire la aceste date la cerere, însă niciun terț nu poate accesa direct sau indirect infrastructura sau datele companiei, iar toate cererile trec prin verificarea legala obligatorie înainte de a le aproba sau respinge.

Datele despre utilizatori includ informații furnizate de clienți către Kaspersky atunci când utilizează produsele si serviciile companiei si în funcție de serviciile, produsele si caracteristicile pe care le utilizează aceștia, toate acestea fiind protejate așa cum este descris in Politica de confidențialitate Kaspersky (Kaspersky Privacy Policy).

În calitate de companie de securitate cibernetica, Kaspersky nu prelucrează si nici nu are acces la datele de conținut (ceea ce creează sau comunică utilizatorii), care sunt solicitate de organele de aplicare a legii.

Cererile referitoare la expertiza tehnica includ informații tehnice non-personale produse si furnizate de cercetătorii de securitate Kaspersky si de algoritmii de învățare automată. Acestea pot include hash-urile MD5 de malware, indicatori de compromis (IoC), informații despre modul de operare al atacurilor cibernetice, output de inginerie inversa a malware-ului, informații statistice si alte rezultate ale investigațiilor si cercetărilor.

De asemenea, compania primește solicitări de la utilizatori în mai multe scopuri, cum ar fi eliminarea informațiilor personale ale unui utilizator, detalii despre locul unde sunt stocate datele unui utilizator si furnizarea acestora. În cursul anului trecut, Kaspersky a primit in total 503 de solicitări ale utilizatorilor, iar în prima jumătate a anului 2021, acest numără a fost de peste două ori mai mare, însumând 1.199 de solicitări.