Industria apărării contribuie cu relativ puține fonduri la campaniile electorale din SUA comparativ cu alte sectoare ale economiei, deși (sau poate tocmai pentru că) firmele de apărare se bucură de o mare influență în rândul politicienilor americani, relatează organizația de cercetare Center for Responsive Politics și portalului Defence24.pl.
Lockheed Martin, cea mai mare companie din industria militară americană, a fost și cel mai mare donator, în timp ce firma Boeing Co, locul doi din acest sector, a fost mult mai zgârcită.
La fel ca de-a lungul ultimelor trei decenii, industria apărării a fost în general relativ mai generoasă cu republicanii, iar cu ocazia campaniei electorale din 2019-2020, firmele din acest sector au donat 17,6 milioane de dolari Partidului Republican și 16,9 milioane de dolari Partidului Democrat.
Totuși, în privința candidaților la prezidențiale, industria de apărare l-a preferat în mod clar pe democratul Joe Biden, ce a primit donații 2,4 milioane de dolari de la firmele din apărare, în timp ce republicanul Donald Trump a beneficiat doar de 1,6 milioane de dolari.
În mod surprinzător, în ciclul electoral 2019-2020, dintre candidații din Congres, de departe cele mai multe donații din partea industriei militare i-au revenit senatorului democrat Bernie Sanders, cu 755.979 de dolari, iar pe locul doi la donații s-a clasat Kay Granger, membră a Camerei Reprezentanților din partea republicanilor, cu 553.613 USD.
Din 1990, sectorul apărării a contribuit în total cu aproape 200 de milioane de dolari la campaniile electorale, 57% ajungând la candidații republicani.
Printre cei mai importanți donatori din sector se numără Lockheed Martin, Boeing, General Dynamics, Northrop Grumman și Raytheon.
Chestiunea principală pentru firmele din sectorul apărării este asigurarea contractelor și influențarea alocării bugetului de apărare pentru a face aceste contracte mai probabile.
Potrivit organizației, cel mai mare donator din apărare în timpul campaniei electorale din 2020 a fost Lockheed Martin, care a donat în total 4,049 milioane USD, din care 2,12 milioane au fost destinate campaniei republicane și 1,89 milioane USD democraților.
Northrop Grumman a înclinat mai mult spre democrați, donând 3,82 milioane de dolari, dintre care 1,68 milioane de dolari republicanilor și 2,11 milioane de dolari democraților. În mod similar și-au împărțit donațiile și Raytheon Technologies (3,31 milioane USD, din care 1,73 milioane USD pentru democrați și 1,53 milioane USD pentru republicani), dar și L3Harris Technologies (2,02 milioane USD, din care 1,069 milioane USD pentru democrați și 947.000 USD pentru republicani).
Pe de altă parte, General Atomics a pariat clar pe republicani. Din 1,78 milioane USD, firma a donat 1,07 milioane USD republicanilor, iar democrații au primit doar 492.000 de dolari. Gigantul industriei aviatice americane, Boeing Co, a donat doar 386.000 de dolari, dintre care 220.700 USD republicanilor și 164.000 democraților.