Guillou: Naval Group a obținut contracte pentru construirea a 22 nave. Printre noii clienți este și România
Firma Naval Group a obținut anul trecut contracte pentru construirea a douăzeci și două de nave, iar printre noii clienți se numără și România, a declarat Hervé Guillou, președintele și directorul general al companiei franceze, într-un interviu pentru publicația La Tribune.
Hervé Guillou, care își va încheia mandatul pe data de 24 martie, a afirmat că valoarea totală a comenzilor obținute de firma pe care o conduce se ridică la 15 de miliarde de euro, iar valoarea comenzilor potențiale este cuprinsă între 50 și 60 de miliarde de euro, dacă sunt luate în calcul contracte cu Australia sau Franța, pentru a treia generație de submarine nucleare cu rachete balistice, un viitor portavion, patru fregate FDI (fregate de apărare și intervenție).
“În 2019, am câștigat peste 20 de nave: 12 pentru Belgia și Olanda, patru pentru România, unde am fost selectați, dar nu am semnat, 4 pentru Argentina și 2 pentru Emiratele Arabe Unite (EAU). Când am ajuns șeful Naval Group, compania era prezentă doar în cinci țări: Arabia Saudită, Brazilia, Malaezia, India și Chile, unde eram foarte puțin prezenți. În timpul mandatului meu am intrat în șapte noi țări. Am ajuns de la cinci la doisprezece, cu Egipt, Argentina, Emiratele Arabe Unite, Australia, Belgia, Olanda și România”, a afirmat oficialul.
În ceea ce privește competiția cu firmele americane din domeniul apărării, Guillou afirmă că “succesul strategiei americane, pe care Statele Unite o aplică și în România și Grecia, este de a seca bugetele de apărare. Au vândut sistemul Patriot în Polonia, pentru 3 miliarde de euro, și F-35. În România, au oferit întreaga panoplie să încerce să sece bugetul de apărare al țării”.
Guillou a explicat faptul că succesul firmei Naval Group are legătură și cu costurile mai reduse ale navelor realizate de firma franceză.
“Costul unei fregate de primă clasă, precum fregata multi-misiune (FREMM) se ridică la 750 de milioane de euro, una germană F-125 la 1 miliard de euro și o fregată britanică Type 26 la 1,2 miliarde de lire sterline. La submarine, când vă uitați la prețul pe tonă, submarinele 5 și 6 din programul Barracuda sunt cu 30% mai ieftine decât [navele] germane și norvegiene U212 CD, care sunt submarine cu propulsie clasică”, a afirmat directorul general al firmei franceze.
Guillou a vorbit și despre situația industriei de construcții navale din Europa, inclusiv despre obstacolele legislative care au blocat fuziunea dintre Chantiers de l’Atlantique (STX France) și Fincantieri.
“Normele europene sunt complet depășite, având în vedere globalizarea piețelor. În China, Rusia și Coreea de Sud există doar un singur jucător în sectorul construcțiilor navale, în Statele Unite sunt doi. În Europa, sunt 12 jucători. Nu are niciun sens. Prin urmare, toate aceste șantiere apelează la dumping pentru a supraviețui”, a conchis Guillou.