Grupul olandez Damen a anunțat, miercuri, o serie de schimbări organizaţionale, pe fondul scăderii activității ca urmare a pandemiei de coronavirus și scăderii prețului petrolului. Pentru a asigura adaptarea companiei la noua realitate, grupul va disponibiliza aproximativ 1.050 de angajați din întreaga lume, dintre care 870 în România și 173 în Olanda, potrivit unui comunicat remis redacției Umbrela Strategică.
“La ȋnceputul acestui an, Grupul Damen a prezentat un plan ambiţios de viitor pornind de la perspectiva navigaţiei ȋn condiţii de zero emisii de carbon dar şi a digitalizării şi standardizării platformelor de lucru. Ȋn acest scop, grupul a demarat deja investiţii specifice“.
“Cu toate acestea, pretul scăzut al petrolului a determinat parţial, o ȋncetinire a activităţii ȋn segmentul offshore. Acest factor, coroborat cu consecinţele epidemiei COVID-19, conduce la necesitatea unor schimbări organizaţionale pe termen scurt, menite să asigure adaptarea companiei la noua realitate. Drept urmare, grupul va disponibiliza ȋn jur de 1.050 angajaţi din ȋntreaga lume”, se arată în comunicatul emis de grupul olandez.
Schimbările organizaţionale vor viza, ȋn cea mai mare parte, divizia care se ocupă de segmentul Nave Medii. Astfel, în România vor fi disponibilizați 870 de angajaţi, iar Olanda, numărul disponibilizărilor se va ridica la 173.
Totuși, grupul subliniază că numărul acestora va putea fi limitat prin intermediul proiectelor de mobilitate internă din cadrul filialelor grupului Damen.
Grupul a mai indicat că s-a solicitat avizul consiliilor de lucru relevante, concomitent cu consultarea sindicatelor din România și din Olanda.
Reprezentanții Damen precizează că nu exclude posibilitatea implementării și altor schimbări organizaţionale dacă va fi necesar.
“Cu toate acestea, schimbările sunt necesare pentru a putea menţine un climat sănătos ȋn companie şi a beneficia de bunele perspective ale proiectelor potenţiale pe termen lung din diverse sectoare ale pieţei construcţiilor şi reparaţiilor de nave”, se arată în comunicat.
Damen Shipyards Group are 36 de şantiere navale şi de reparaţii, cu 12 000 de angajaţi, pe tot globul, iar grupul a livrat până acum peste 6.500 de nave în peste 100 de state, livrând anual aproximativ 175 de nave către clienţi din întreaga lume.
Grupul Damen este prezent în România prin intermediul șantierelor navale Damen Mangalia și Damen Galati.
Şantierul Naval Damen Galaţi
Cu o suprafaţă de 55 de hectare și având aproximativ 2.200 de angajaţi, Şantierul Naval Damen Galaţi se numără printre cele mai mari unităţi de producţie din cadrul grupului olandez Damen.
De la preluarea de către Grupul Damen în 1999, Șantierul Naval Damen Galați a evoluat într-un șantier de fabricație de mare randament cu o producție însemnată.
Īncepând cu anul 1999, Șantierul Naval Damen Galați a livrat peste 400 de nave clienţilor din întreaga lume (printre acestea, peste 30 de nave militare construite pentru 14 ţări diferite, inclusiv ţări membre ale NATO și UE).
Portofoliul companiei include nave de patrulare, nave offshore, feriboturi, drage și barje, super-iahturi, nave militare și remorchere.
Printre proiectele cele mai notabile se numără: Nava de Suport Logistic ‘Karel Doorman’, cu o lungime de 205 metri, construită pentru Forțele Navale Olandeze, primul remorcher complet hibrid, cu o lungime de 28 de metri, construit pentru compania olandeză de remorcaj Iskes, nava de cercetare ‘Simon Stevin’ construită pentru guvernul regional flamand, dar și nava tip Heavy Lift ‘Fairplayer’ pentru compania Jumbo.
Dintre proiectele recente cele mai notabile sunt Damen Offshore Carrier 8500 Maersk Connector, o nouă generație de nave pentru instalarea cablurilor submarine, nava de suport logistic Bibby WaveMaster 1, cu funcționalitate ‘walk-to-work’ și design nou personalizat pentru operațiuni în zonele cu platforme eoliene, nava de aprovizionare și cercetare a Antarcticii pentru Divizia Australiei pentru Antarctica, navă care va ajuta Australia să exploreze Oceanul de Sud și a continentul Antarctica.
Şantierul Naval Damen Mangalia
Şantierul Naval Damen Mangalia este situat pe coasta Mării Negre și funcţionează ca un joint venture intre Ministerul Economiei, reprezentat prin Santierul Naval 2 Mai S.A. Mangalia si Damen Holding B.V. Acesta din urma a preluat și deţine management-ul operaţional al șantierului începând cu data de 20 iulie 2018.
Şantierul Naval Damen Mangalia dispune de trei docuri având o lungime totală de 982 de metri și un spaţiu de andocare ce se întinde pe 1.6 kilometri și poate asigura o capacitate totală de debitare a tablei de 15.000 tone/luna. Docurile, cu o lăţime de 48 și 60 de metri, permit abordarea construcţiei și conversiei de nave și structuri maritime de mari dimensiuni, precum nave de croazieră, nave tip Ropax și Offshore. Suprafaţa totală a șantierului de aproximativ 1 milion m2 face din acesta cel mai mare șantier din cadrul Grupului Damen.