• Despre noi
  • Contact
  • Cookies
  • Termeni și condiții
  • Politica de confidențialitate
  • umbrela-strategica.ro
  • Apărare
  • Intelligence
  • Energie
  • Infrastructură
  • IT&C
  • Siguranță alimentară
  • CĂUTARE
  • Costescu: Avem nevoie de susținere financiară pentru calea ferată/ Un vagon modernizat costă cam două milioane de lei

    Umbrela Strategică Umbrela Strategică -

    Directorul general al CFR Călători, Dan Costescu a declarat luni că este necesară susținere financiară din partea statului pentru calea ferată, la fel ca în multe state din Uniunea Europeană.

    „Avem nevoie de susţinere, pentru că, aşa cum ne arată experienţa europeană, susţinerea este generoasă în alte state. Italia, de exemplu, are 15 miliarde de euro, Germania acum 3 săptămâni a adăugat 7 miliarde la suma dinainte, Franţa la fel, cam pe aceeaşi linie”, a spus Costescu, pentru Agerpres.

    El a adăugat:  ”Avem nevoie de cam 100.000 de lei în medie pe vagon, pe când la o modernizare – unde introducem climatizare acolo unde nu există, uşi semi-automate, deschise la buton, şi toalete ecologice şi multe alte facilităţi, inclusiv de tapiserie şi de design interior – atunci ne putem duce chiar la preţuri de 2 milioane – 2,5 milioane de lei.”

    Costescu a mai spus că un parc activ de 1.000 de vagoane va permite companiei „să treacă rezonabil acest an”.

    „Se vehiculează diverse cifre. Dacă, de exemplu, ar fi continuat starea de criză şi am fi mers mai departe cu un loc liber şi cu un loc ocupat, evident că aveam nevoie de două ori mai multe decât avem acum, adică undeva la 1.400 – 1.500, ceea, ce, evident, nu se va întâmpla, pentru că nimeni din Europa nu are asemenea parcuri.

    CFR Călători este în grafic cu programul de reparaţii al vagoanelor şi are acum 906 în parcul activ, de la începutul anului fiind reparate 140 de vagoane,

    „Stăm foarte bine la programul de reparaţii, cred eu. Deja avem de la începutul anului 140 de vagoane reparate. Nu trebuie să uităm, dacă ne comparăm chiar cu anul trecut, cu 2019, că aveam undeva la 790 de vagoane disponibile. Acum avem peste 900 – 906 vagoane şi suntem în grafic cu obiectivul nostru, 1.000 plus”, a detaliat Dan Costescu.

    Te-ar mai putea interesa

    BNR: În 2023, investițiile străine directe în România s-au redus drastic Ministerul Finanțelor a făcut 4,5 miliarde de euro din vânzarea de titluri de stat Românii au o avere financiară medie de doar 5.823 de euro

    Ultimele știri

    Inteligența artificială elimină 1.000 de locuri de muncă pe zi Stația de la Mostiștea, veche de 50 de ani, se modernizează cu 57 de milioane de euro Șapte comasări necesare