ApărareȘtiri

Activitatea la fabricile F-35 din Italia și Japonia a fost suspendată din cauza epidemiei de coronavirus

Sursa: Lockheed Martin

Activitatea la două uzine din Italia și Japonia unde se execută lucrări de asamblare a avioanelor F-35 a fost suspendată ca urmare a temerilor generate de epidemia de coronavirus, a declarat Ellen Lord, subsecretar pentru achiziții și întreținere în cadrul Pentagonului, informează site-ul Defense News.

Oficialul american a declarat miercuri că angajații din Italia ai companiei Lockheed Martin au fost sfătuiți să lucreze de acasă.

Decizia companiei americane vine după ce Guvernul de la Roma a anunțat miercuri că intenționează să închidă toate școlile și universitățile din peninsulă timp de două săptămâni din cauza epidemiei de coronavirus, în contextul în care Italia este una dintre țările grav afectate de această calamitate.

În mod similar, activitatea la o uzină japoneză de asamblare finală pentru F-35, administrată de Mitsubishi Heavy Industries, a fost suspendată timp de o săptămână, a adăugat Lord.

Ellen Lord ( în mijloc), subsecretar pentru achiziții și întreținere în cadrul Pentagonului (Political-Military Affairs, US Dept of State)

Totuși, „până acum, nu pare să fie afectate livrările” de avioane F-35, a explicat Lord. „În acest moment nu am observat niciun efect”, a completat ea.

Linia de producție F-35 are la bază un lanț de aprovizionare extrem de amplu, cu piese fabricate în întreaga lume trimise la uzina Lockheed din Fort Worth, Texas. Cu toate acestea, avioanele pentru unii parteneri străini sunt asamblate la cele două fabrici din afara Statelor Unite, una în Cameri, Italia, și cealaltă în Nagoya, Japonia.

Purtătorul de cuvânt al Lockheed, Brett Ashworth, a declarat că, în acest moment, uzina din Fort Worth „rămâne neafectată” de epidemie.

Compania americană Lockheed Martin a anunțat marți că a livrat al cincisutelea avion multirol F-35 Lightning II: 354 varianta F-35A, cu decolare și aterizare convențională; 108 varianta F-35B, care pot decola pe distanță scurtă și ateriza vertical (STOVL); și 38 varianta F-35C, adaptate pentru aterizarea/decolarea de pe portavioanele Forțelor navale americane.

Avioanele F-35 continuă să se confrunte cu sute de probleme tehnice, de la erori de software, la un tun imprecis și vulnerabilități în planul cibersecurității, se arată în cel mai recent raport de evaluare al Departamentului Apărării de la Washington, publicat în luna ianuarie.