Producția sistemelor Patriot comandate de România, finalizată în timp record, anunță Raytheon
Raytheon Technologies a transmis că a reușit, în premieră, să livreze un sistem de apărare antiaeriană și antirachetă Patriot în doar doi ani, cu un an mai puțin decât durata obișnuită de producție, se arată într-un comunicat al companiei americane.
La cererea autorităților din România, care au solicitat un termen de livrare de 24 de luni pentru prima unitate, echipa Raytheon a accelerat procesul de producție, care în mod normal dura 36 de luni.
”Ne-am dat seama că timpul nostru de execuție a fost redus semnificativ”, a afirmat Patrick Griffin, program manager Pattiot.
”Un timp de livrare mai scurt este esențial pentru o operaționalizare rapidă a sistemului (…) amenințările în continuă evoluție nu așteaptă după termene de livrare”, a mai spus Griffin.
Compania Raytheon Technologies a explicat că, pentru a respecte contractul de achiziții militare externe încheiat cu România, a trebuit să reinventeze ceea ce fusese un proces de producție de neclintit, iar acest lucru s-ar putea aplica și altor achiziții de sisteme.
Un radar Patriot conține mii de componente, așadar reevaluarea sistemului de aprovizionare a fost punctul de plecare cel mai nimerit.
Condusă de Jack Hurley, directorul diviziei de producție integrată accelerată a unității de tragere, echipa Patriot s-a concentrat asupra creșterii vitezei de achiziție a fiecărei componente.
Echipa s-a întâlnit zilnic pentru a descoperi și rezolva orice întârzieri sau blocaje ar fi apărut, inclusiv relația cu furnizorii și timpii de livrare ai acestora, a comunicat Raytheon.
Preîntâmpinarea acestor riscuri a intrat în responsabilitatea echipei de inginerie a furnizorilor și a celei de control de calitate, aceasta din urmă realizând în premieră o inspecție chiar la fabrica furnizorului companiei.
Raționamentul a fost simplu: dacă piesele sunt perfecte când ajung în fabrica Raytheon, nu mai pierdem timp reparând sau comandând din nou piesele necorespunzătoare.
”Acestea au fost doar câteva dintre soluțiile pe care le-a găsit echipa și care s-au transformat în bune practici și pentru alte programe Patriot”, a spus Hurley.
De asemenea, echipa de livrare și logistică a Raytheon Missiles & Defense găsit căi de a lucra mai rapid. De exemplu, au colaborat cu biroul de comerț global al Raytheon Missiles & Defense și cu autoritățile din Statele Unite pentru a dezvolta un proces alternativ de vânzare ce include re-exportare către Europa. În mod normal, procesul de achiziții militare externe presupune ca furnizorii nerezidenți în SUA să trimită componentele către SUA, care le va include apoi în livrarea către clientul final. De această dată, componentele au fost livrate direct de la furnizorul din Germania către România, scurtând astfel cu peste 40 de zile programul de livrare.
Livrarea și logistica au mai descoperit un truc care le-a ajutat să primească mai repede componente de la un furnizor local. În loc să aștepte ca firma de transport să încarce piese pentru lansator și să le livreze din Texas către clientul său din Pensylvania, echipa a ridicat și transportat ea însăși piesele.
Echipa era în plin proces de producție accelerată când a apărut pandemia cauzată de COVID-19 și odată cu ea riscul de a da peste cap programul și așa foarte strâns.
”A fost ca și cum eram în timpul celui mai important eveniment sportiv al anului, tocmai ne apropiam de linia de sosire și dintr-o dată s-au stins luminile pe stadion”, a spus Patrick Griffin.
”Cu toate acestea, a trebuit să continuăm să lucrăm și să găsim căi să rezolvăm toate impedimentele”, a completat el.
”Cheia succesului nostru au fost oamenii potriviți la locurile potrivite”, a spus Ron Sinclair, inginer șef la Raytheon Missiles & Defense. ”Au lucrat foarte bine împreună și online, și offline și au contribuit fiecare cu idei grozave.”