InfrastructurăȘtiri

Infrastructura feroviară de pe coridorul pan-european Constanţa – Curtici va fi modernizată până la jumătatea lui 2023

Premierul Ludovic Orban a declarat, sâmbătă, că infrastructura feroviară de pe coridorul pan-european Constanţa – Curtici va fi modernizată până la jumătatea anului 2023, cu excepţia tronsonului Predeal – Braşov, care “este dificil de realizat”.

Prezent pe şantierul căii ferate în judeţul Arad, în zona tunelului de la Bata, parte a tronsonului Curtici-Simeria, premierul a declarat, citat de Agerpres, că obiectivul Guvernului “e de a moderniza reţeaua de cale ferată de pe coridorul pan-european Constanţa-Curtici cât mai repede posibil”.

“Obiectivul nostru, sigur, cu excepţia tronsonului Predeal – Braşov (…) este ca până la jumătatea anului 2023 să avem toate tronsoanele de cale ferată modernizate, la standarde europene, pentru a permite deplasarea cu o viteză de până la 160 km/h. Avem o serie de alte proiecte, unul care se apropie de faza de licitaţie de proiectare şi execuţie este tronsonul Cluj – Episcopia Bihor, în care este necesară modernizarea infrastructurii feroviare şi electrificarea”, a spus prim-ministrul.

El a dat asigurări că va exista “o finanţare fără precedent pentru modernizarea căii ferate”.